Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:12 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Url refresh

hejsa der

hvordan redirector jeg til en anden side i ren php hvor der skal gå ca 2-3.sek ?

men det er url refresh men hvordan er det lige den skrives i ren php :)
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:14 #1
PHP er ikke dynamisk på samme måde som eks. JavaScript, så jeg er ret sikker på du ikke kan redirecte efter et par sekunder.

Hvad skal det bruges til? Måske kan vi finde en anden løsning. :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:16 #2
Hej..

det er i forbindelse med mit forum ... når en bruger har skrevet en ny besked skal han redirectes til hovedsiden :)))
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:16 #3
Aaaah - hvorfor ikke bare en normal meta-redirect eller en JS-redirect?
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:18 #4
eh .. .hvordan vil du skrive det i i dette:

<?
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"16932513\");
mysql_select_db(\"dac\");

$today = getdate();
$minut = $today[minutes];
$timer = $today[hours];
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$mon = $today[mon];

if($skriv){
mysql_query(\"INSERT INTO forum (bruger , overskrift ,indlaeg, tid) VALUES (\'$bruger\',\'$overskrift\',\'$indlaeg\',\'$mday/$mon:$timer:$minut\')\");
}

?>

så den redirecter efter Query\'en ?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:20 #5
<?
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"16932513\");
mysql_select_db(\"dac\");

$today = getdate();
$minut = $today[minutes];
$timer = $today[hours];
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$mon = $today[mon];

if($skriv){
mysql_query(\"INSERT INTO forum (bruger , overskrift ,indlaeg, tid) VALUES (\'$bruger\',\'$overskrift\',\'$indlaeg\',\'$mday/$mon:$timer:$minut\')\");
}

?>
<html>
<head>
<HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"antalsekunder;URL=www.adresse.dk\">
</head>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:22 #6
okay her er hele scriptet til at skrive nye beskeder med:

<style>
a{text-decoration:none;}
a:hover {text-decoration: overline + underline;}
</style>
<body bgcolor=\"#3f3f3f\" text=#000000 link=#000000 alink=\"#000000\" vlink=\"#000000\"><title> ..:: Opret Spørgsmål ::.. </title>
<?
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"16932513\");
mysql_select_db(\"dac\");

$today = getdate();
$minut = $today[minutes];
$timer = $today[hours];
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$mon = $today[mon];

if($skriv){
mysql_query(\"INSERT INTO forum (bruger , overskrift ,indlaeg, tid) VALUES (\'$bruger\',\'$overskrift\',\'$indlaeg\',\'$mday/$mon:$timer:$minut\')\");
}

?>

<center>
<form method=\"post\" action=\"opret_spgs.php\">
<font face=\"Verdana\"><b>Dit navn?:</b></font><br>
<input type=\"text\" name=\"bruger\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Overskrift?:</b></font><br>
<input type=text name=overskrift style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Dit indlæg?:</b></font><br>
<textarea rows=5 name=indlaeg cols=30 style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\">dit spørgsmål her</textarea>
<br>
<input type=\"submit\" value=\"opret\" name=\"skriv\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; background-color: #CCCCCC\">
</form>
</center>

det skal gerne passe ind der når man har skrevet en ny besked bliver man redirectet bagefter
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:24 #7
Arghe! Hvor er jeg dum! :)

<?
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"16932513\");
mysql_select_db(\"dac\");

$today = getdate();
$minut = $today[minutes];
$timer = $today[hours];
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$mon = $today[mon];

if($skriv){
mysql_query(\"INSERT INTO forum (bruger , overskrift ,indlaeg, tid) VALUES (\'$bruger\',\'$overskrift\',\'$indlaeg\',\'$mday/$mon:$timer:$minut\')\");
header(\"location:nyside.php\");
}

?>

Simple as that! :) Her vil den først redirecte når query\'en er udført! :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:29 #8
er der ikke en mulighed for at man kan give 2 sekunder til og redirecte så man kunne lave noget alla

.... You are now getting redirected .....

???
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:35 #9
Vi retter lige lidt i din kode - bl.a. et par småfejl i syntaks:

<?
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"16932513\");
mysql_select_db(\"dac\");

$today = getdate();
$minut = $today[minutes];
$timer = $today[hours];
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$mon = $today[mon];

if($skriv){
mysql_query(\"INSERT INTO forum (bruger , overskrift ,indlaeg, tid) VALUES (\'$bruger\',\'$overskrift\',\'$indlaeg\',\'$mday/$mon:$timer:$minut\')\");
}

?>

<html>
<head>
<title> ..:: Opret Spørgsmål ::.. </title>
<? if(isset($skriv)) {
print \"<HTTP-EQUIV=\\\"Refresh\\\" CONTENT=\\\"3;URL=www.adresse.dk\\\">\";
}
?>
<style>
a{text-decoration:none;}
a:hover {text-decoration: overline + underline;}
</style>
</head>

<body bgcolor=\"#3f3f3f\" text=#000000 link=#000000 alink=\"#000000\" vlink=\"#000000\">
<?
if(isset($skriv)) {
print \"... You are now getting redirected ...\";
}
if(!isset($skriv)) { ?>
<center>
<form method=\"post\" action=\"opret_spgs.php\">
<font face=\"Verdana\"><b>Dit navn?:</b></font><br>
<input type=\"text\" name=\"bruger\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Overskrift?:</b></font><br>
<input type=text name=overskrift style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Dit indlæg?:</b></font><br>
<textarea rows=5 name=indlaeg cols=30 style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\">dit spørgsmål her</textarea>
<br>
<input type=\"submit\" value=\"opret\" name=\"skriv\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; background-color: #CCCCCC\">
</form>
</center>
<?
}
?>
</body>
</html>

Den burde så klare det... :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:38 #10
hmmm den står bare fast ved You are now getting redirected
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:39 #11
koden ser sådane ud :

<?
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"16932513\");
mysql_select_db(\"dac\");

$today = getdate();
$minut = $today[minutes];
$timer = $today[hours];
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$mon = $today[mon];

if($skriv){
mysql_query(\"INSERT INTO forum (bruger , overskrift ,indlaeg, tid) VALUES (\'$bruger\',\'$overskrift\',\'$indlaeg\',\'$mday/$mon:$timer:$minut\')\");
}

?>

<html>
<head>
<title> ..:: Opret Spørgsmål ::.. </title>
<? if(isset($skriv)) {
print \"<HTTP-EQUIV=\\\"Refresh\\\" CONTENT=\\\"3;URL=index.php\\\">\";
}
?>
<style>
a{text-decoration:none;}
a:hover {text-decoration: overline + underline;}
</style>
</head>

<body bgcolor=\"#3f3f3f\" text=#000000 link=#000000 alink=\"#000000\" vlink=\"#000000\">
<?
if(isset($skriv)) {
print \"... You are now getting redirected ...\";
}
if(!isset($skriv)) { ?>
<center>
<form method=\"post\" action=\"opret_spgs.php\">
<font face=\"Verdana\"><b>Dit navn?:</b></font><br>
<input type=\"text\" name=\"bruger\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Overskrift?:</b></font><br>
<input type=text name=overskrift style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Dit indlæg?:</b></font><br>
<textarea rows=5 name=indlaeg cols=30 style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\">dit spørgsmål her</textarea>
<br>
<input type=\"submit\" value=\"opret\" name=\"skriv\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; background-color: #CCCCCC\">
</form>
</center>
<?
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:40 #12
Du har husket at udskifte www.adresse.dk med din egen side? (Tror nu ikke det giver fejlen...)
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:44 #13
Kan du ikke lige smide et dump af din mySQL, så opretter jeg en DB lokalt og tjekker det.
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:46 #14
#
# Table structure for table \'forum\'
#

CREATE TABLE forum (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  bruger varchar(30) NOT NULL,
  overskrift tinytext NOT NULL,
  indlaeg longtext NOT NULL,
  tid varchar(30) NOT NULL,
  reply int(11) DEFAULT \'0\' NOT NULL,
  PRIMARY KEY (id)
);

dette er et dump for den tabel det skal ind i
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:54 #15
hvaa .. kan du finde noget ?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:54 #16
OK - rettede lidt i nogle småting, og smed i stedet et JavaScript ind:

<?
if($skriv){
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"\");
mysql_select_db(\"testsvin\");

$today = getdate();
$minut = $today[minutes];
$timer = $today[hours];
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$mon = $today[mon];

mysql_query(\"INSERT INTO forum (bruger , overskrift ,indlaeg, tid) VALUES (\'$bruger\',\'$overskrift\',\'$indlaeg\',\'$mday/$mon:$timer:$minut\')\");
}

?>

<html>
<head>
<title> ..:: Opret Spørgsmål ::.. </title>
<? if(isset($skriv)) {
print \"
<script language=\\\"javascript\\\">
setTimeout(\\\"redirect()\\\", 3000);
function redirect() {
top.location.href=\\\"nyside.html\\\";
}
</script>
\";
}
?>
<style>
a{text-decoration:none;}
a:hover {text-decoration: overline + underline;}
</style>
</head>

<body bgcolor=\"#3f3f3f\" text=#000000 link=#000000 alink=\"#000000\" vlink=\"#000000\">
<?
if(isset($skriv)) {
print \"... You are now getting redirected ...\";
}
if(!isset($skriv)) { ?>
<center>
<form method=\"post\" action=\"testsvin.php\">
<font face=\"Verdana\"><b>Dit navn?:</b></font><br>
<input type=\"text\" name=\"bruger\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Overskrift?:</b></font><br>
<input type=text name=overskrift style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\"><br>
<font face=\"Verdana\"><b>Dit indlæg?:</b></font><br>
<textarea rows=5 name=indlaeg cols=30 style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1; background-color: #CCCCCC\">dit spørgsmål her</textarea>
<br>
<input type=\"submit\" value=\"opret\" name=\"skriv\" style=\"font-family: Verdana; border: 1px solid #C0C0C0; background-color: #CCCCCC\">
</form>
</center>
<?
}
?>
</body>
</html>

Husk at rette dit databasenavn tilbage, samt skrive kodeord til din mySQL igen. Og det her virker! :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:58 #17
weeeeeeeee. .det virker. .thnx.. points til dig ... og nu vil jeg sq iseng. .godt nat
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 02:58 #18
Trisser også i seng - glad for det virkede! :)