Avatar billede cybershah Nybegynder
06. september 2006 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Joomla på en B-one server

Jeg har nu læst og fulgt denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/983

Men jeg kan stadig ikke lave min save path om til writable og når jeg kommer videre til 1.step, altså mySQL delen, så kan jeg ikke få tilladelse til at skrive til databasen og kan derfor ikke komme videre. Er her nogen, som kan hjælpe?
Avatar billede old-faithful Praktikant
06. september 2006 - 15:11 #1
Hej. Jeg skrev artiklen.

Det lader til at du ikke er den eneste der har haft det problem. Jeg prøver lige at kigge nærmere på problemet, for at se om der står noget upræcist i artiklen.

Mvh
Old-Faithful
Avatar billede cybershah Nybegynder
06. september 2006 - 15:27 #2
jeg var lidt i tvivl mht. <?php ini_set('session.save_path','/customers/dinside.dk/dinside.dk/httpd.www/undermappe-hvis-relevant/tmp');?>

der hvor du skriver under-mappe-hvis-relevant, har jeg prøvet med forskellige ting. lige nu ligger joomla mappen under roden og derfor har jeg /httpd.www/administrator/tmp men jeg aner ikke om det er det, som er problemet. jeg får nemlig denne fejlmeddelelse:
A database error occurred: Access denied for user: 'xxx@localhost' to database 'xxx' SQL=CREATE DATABASE `xxx`
Avatar billede old-faithful Praktikant
06. september 2006 - 16:00 #3
"Undermappe-hvis-relevant" er enhver mappe som du måtte have "tmp" mappen liggende i. Det er i princippet ikke afgørende at din undermappe ligger i administrator mappen. Hvad er afgørende, er at henvisningen som indsættes i "index.php" angiver det korrekte sted (dvs. hvor filen ligger).

Prøv at indsætte flg. stykke (så det passer ind samme sted) i den nævnte index.php fil (skal være den i installationsmappen). Husk at erstatte "dinside.dk" med navnet på din egen side. Da du efter det oplyste har installeret cms'et i rodmappen, burde resten af flg. kode være i orden:

  <td class="item">
  Session save path
  </td>
  <td align="left">
  <b><?php ini_set('session.save_path','/customers/dinside.dk/dinside.dk/httpd.www/administrator/tmp'); ?></b>,
  <b><?php echo (($sp=ini_get('session.save_path'))?$sp:'Not set'); ?></b>,
  <?php echo is_writable( $sp ) ? '<b><font color="green">Writeable</font></b>' : '<b><font color="red">Unwriteable</font></b>';?>
  </td>

Husk endelig at CHMOD'e den oprettede "tmp" mappe til 777.
Avatar billede cybershah Nybegynder
06. september 2006 - 16:08 #4
du kan selv prøve at se, hvordan det ser ud nu! ;-) http://www.saroneh.com vi har vist tvunget writable frem, og det er også godt nok. men jeg kan stadig ikke logge på databasen og få den samme meddelelse. og tmp mappen er en 777'er!
Avatar billede old-faithful Praktikant
06. september 2006 - 16:53 #5
Bruger du de rigtige detaljer på "MySQL database configuration" siden?

Host Name: localhost
Username: saroneh_dk (bemærk at der skal bruges "underscore" her)
Password: (som din B-one adgangskode, check dit kodebrev)
Database: saroneh_dk (bemærk at der skal bruges "underscore" her)
Avatar billede cybershah Nybegynder
06. september 2006 - 23:53 #6
har været på arbejde indtil nu. altså det er godt nok saroneh_com og passworden skulle også være rigtig nok. men det med databasen, skal der så stå sarone_com før tabel navnet eller hvordan?
Avatar billede cybershah Nybegynder
06. september 2006 - 23:56 #7
hehe nu virker det. jeg havde hele tiden troet at i feltet database navn, skulle der stå et tabel navn! men tak alligevel. du får dem alle sammen... send et svar.
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. september 2006 - 00:18 #8
Udmærket! Her er mit svar.