Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
06. september 2006 - 14:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tekstbehandling/editor uden gem funktion

Som tolk mangler jeg en editor der ikke kan gemme hvad der bliver skrevet. Det lyder måske underligt. Men det må ikke være muligt at gemme teksten fra programmet, af juridiske årsager.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. september 2006 - 15:27 #1
"Et stykke af vejen":

Umiddelbart kan man i Word "neutralisere" FilerGem & FilerGemSom - således at disse ikke fungere normalt.

Hvis nedenstående kode indlægges i skabelonen "Normal" vil alle dokumenter - indeholde disse egenskaber.

Sub filerGem()
    noSave
End Sub
Sub filerGemSom()
    noSave
End Sub
Sub autoclose()
    noSave
End Sub
Sub noSave()
    ActiveDocument.Saved = True
End Sub
Avatar billede falster Ekspert
06. september 2006 - 16:14 #2
Ja den er meget sjov.

Et sølle bidrag. Åbn en kommandoprompt. (I Windows, menuen Start, Kør..., skriv cmd og [Enter]).

Så kan du bare skrive løs. Vinduet kan indstilles med farver og skrifter, men der kan hverken gemmes, udskrives eller Ctrl-C.
Avatar billede falster Ekspert
06. september 2006 - 16:20 #3
Eller en lidt anderledes metode. Brug LockNote. Den kan kun gemme som krypterede exe-filer:

http://locknote.steganos.com/
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
06. september 2006 - 16:20 #4
Den sidste er sjov !!! den havde jeg ikke tænkt på :) Ang. den første løsning kræver det at sikkerheden for macro'er er sat til lav, ellers vil den disable den. :(
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. september 2006 - 03:32 #5
En lille exe fil med en form, indeholdende et textfield, og intet andet. Eller denne:

Gem teksten herunder i notesblok, og gem som tolk.html. Åben med Internet Explorer.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
    background-color: #9999FF;
}
-->
</style></head>

<body>
<label>
<textarea name="textfield" cols="100" rows="50"></textarea>
</label>
</body>
</html>
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. september 2006 - 12:55 #6
Hvis du ikke kan gemme filen som html-fil (ingen Explorer ikon på filen). Gå i "mappeindstillinger", fanebladet "vis", fjern flueben i "Skjul filnavne for kendte filtyper"
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2006 - 22:40 #7
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
22. september 2006 - 09:48 #8
Iden med html dukument er rigtig god. Men jeg ved ikke hvordan jeg giver dig de 100 point!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. september 2006 - 10:01 #9
Jeg putter dette svar, og du godkender. Hvis du vil have ændret udseendet lidt, siger du bare til.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 22:03 #10
Finder du ud af det?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. oktober 2006 - 00:39 #11
tonny_gumoes: Kan du ikke finde ud af at lukke?
Ellers se her: http://www.racingcar.dk/eksperten/svar/svar.html