Avatar billede purup Nybegynder
06. september 2006 - 09:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et link til download fra flash?

Hej,

I mit portfolio (som er 100% flash) vil jeg gerne give mulighed for at downloade nogle fotos.
Jeg kan godt åbne et nyt browservindue med fotoet, som man så skal højreklikke på.

MEN, jeg ville gerne have at fotoet blev downloadet uden det ekstra browservindue - altså bare ved et klik i min flash - det er helt fint hvis save-dialog-boksen kommer frem.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede fredeboss Nybegynder
06. september 2006 - 10:47 #1
Det kommer jo også an på hvilket filformat browseren skal åbne. Har du prøvet at zippe filen?
Avatar billede purup Nybegynder
06. september 2006 - 12:06 #2
Det er .jpg-filer.
Jeg kan ikke zippe dem, da jeg ikke kan være sikker på at mine kunder har mulighed for eller kan finde ud af, at unzippe.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2006 - 17:43 #3
Hmm... Jeg er ikke sikker, men som udgangspunkt er Flash ikke lavet til at ændre i filer. Derfor tror jeg ikke, det er muligt at downloade via Flash direkte.
Men du kunne jo via FSCommand få JavaScript til at starte en overførsel?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
06. september 2006 - 20:53 #4
Du kan benytte FileReference klassen:
http://livedocs.macromedia.com/flash/8/main/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=LiveDocs_Parts&file=00002204.html

Her er et eksempel:

import flash.net.FileReference;
var listener:Object = new Object();
listener.onSelect = function(file:FileReference):Void  {
    trace("onSelect: "+file.name);
};
listener.onCancel = function(file:FileReference):Void  {
    trace("onCancel");
};
listener.onOpen = function(file:FileReference):Void  {
    trace("onOpen: "+file.name);
};
listener.onProgress = function(file:FileReference, bytesLoaded:Number, bytesTotal:Number):Void  {
    trace("onProgress with bytesLoaded: "+bytesLoaded+" bytesTotal: "+bytesTotal);
};
listener.onComplete = function(file:FileReference):Void  {
    trace("onComplete: "+file.name);
};
listener.onIOError = function(file:FileReference):Void  {
    trace("onIOError: "+file.name);
};
var fileRef:FileReference = new FileReference();
fileRef.addListener(listener);
var url:String = "http://www.macromedia.com/platform/whitepapers/platform_overview.pdf";
if (!fileRef.download(url, "FlashPlatform.pdf")) {
    trace("dialog box failed to open.");
}
Avatar billede purup Nybegynder
12. september 2006 - 11:13 #5
Det fungerer fint. Er der nogle ulemper? Det skulle helst virke på alle computere, i de mest almendelige browsere. Kan jeg regne med det?

..og Jeg forstår ikke helt koden. Jeg har bare copy-paste. Vil du ikke give et eksempel med to knapper der ved klik downloader to forskellige filer.
Avatar billede purup Nybegynder
06. december 2006 - 15:06 #6
Tak for hjælpen, må nok hellere lukke spørgsmålet.
Hvis nogen skulle være interesseret i resultatet kan det ses på
www.annemette-beck.dk under press

Det fungerer uden problemer i alle browsere jeg har checkket, så der er tilsyneladende ikke nogen ulemper, elle....?

Tak for hjælpen - læg et svar
Avatar billede purup Nybegynder
12. januar 2007 - 13:51 #7
Tak for hjælpen - læg et svar
Avatar billede purup Nybegynder
22. januar 2007 - 16:19 #8
Hephey - læg et svar thulstrup og jeg forgylder dig i point
Avatar billede purup Nybegynder
20. marts 2007 - 13:47 #9
Nå men så lukker jeg da - tak for hjælpen