Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
05. september 2006 - 16:23 Der er 7 kommentarer

Password ved access forbindelse

Hej, hvis jeg går ind og vil sætte et password på min database, vælger jeg at åbne databasen udelt, derefter "funktioner" - "sikkerhed" - "tilføj password".

Det sætter jeg eksempelvis til "123"

Nu er der password på min database, fint nok.
Men jeg kan ikke få dette til at virke med mit connection objekt..

Jeg benytter

Set rsConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../../db/test.mdb");
rsConn.Open strDSN

Jeg har prøvet
Password=123;
Jet OLEDB:Database Password=123;
Pwd=123

Sætter jeg passwordet forkert i Access (skal man oprette en bruger)??

Eller hvordan laver jeg forbindelsen??

på forhånd tak....
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2006 - 16:32 #1
du sætter det forkert

du skal ned i:
  user and group permissions
  user and group accounts
(engelsk version)
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
05. september 2006 - 17:59 #2
Hmm det havde jeg på fornemmelsen. Nu har jeg prøvet at oprette bruger på "din måde".

Den promter mig da også når jeg åbner Access, men jeg kan sagten bruge ovenstående kald uden password fra min asp-side....

Er der nogen der kan lave en guide, så drøner jeg flere point oveni

takker!
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2006 - 19:50 #3
det er lang tid siden jeg sidst har lavet den lille øvelse i Access

Thomas Jepsen har skrevet noget her http://www.eksperten.dk/artikler/314

der er også masser af andet på nettet inkl.:

http://support.microsoft.com/kb/132143/
http://support.microsoft.com/kb/289885/
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
05. september 2006 - 21:18 #4
Puha... det var sku mere besværligt end man skulle tro :-)

Nu har jeg tilsyneladende fået password på, for jeg kan ikke benytte ovenstående sql-kald.

Hvordan anvender jeg bruger og password i :

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../../db/test.mdb");
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2006 - 21:23 #5
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../../db/test.mdb")&";Uid=minbruger;Pwd=mitkodeord;"
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2006 - 03:05 #6
all set ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 00:51 #7
??