Avatar billede flashit Nybegynder
05. september 2006 - 08:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med JavaScript i asp.net 2.0

Hej E.

Jeg har store problemer med at få et javascript til at virker i en .aspx fil.
Hvis jeg includere scriptet i en html side på den gamle måde, så virker det som det skal.
Det er kun i min .aspx side der er problemer.

HVORDAN GÅR MAN I ASP.NET 2.0??

Via Google har jeg fundet ud at, at man skal registrere javascriptet i page objektet. Kan det være rigtigt?

Dette gør jeg på følgende måde.

Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        ' Define the name, type and url of the client script on the page.
        Dim csname As String = "AdminScrollScript"
        Dim csurl As String = "~/Scroll.js"
        Dim cstype As Type = Me.GetType()

        ' Get a ClientScriptManager reference from the Page class.
        Dim cs As ClientScriptManager = Page.ClientScript

        ' Check to see if the include script is already registered.
        If (Not cs.IsClientScriptIncludeRegistered(cstype, csname)) Then

            cs.RegisterClientScriptInclude(cstype, csname, ResolveClientUrl(csurl))

        End If
End Sub

Men når jeg gør det, så går min side i stykker. Der kommer ikke en fejl, siden hænger bare.

Mit javascript er her:

<!--
/* MCPosition:absolute layer */
/* Script by Marc Clemmensen */
/* http://exp.dk/spm/715114  */
/* - - - Version: 0.97 - - - */
/* Free use - keep this note */
/* If changed add extra note */

/* Edited version by MClemens */

/* Changeable values */
mcpcs=10; // Speed of animation in ms.
mcpcp=2; // Amount of pixels used for each change.
mcperr=false; // Alert if missing a div in document (true/false)
/* ----------------- */

/* Don't touch script below unless you know where to edit */

var mcp={}; // Object for transportation of objects and their properties

window.onload=function(){

// Initiate element gathering onload
var tns=document.getElementById("mcp_div").childNodes; // Get all childs
while(tns.length>0){

  if(tns[0].id){

  // Check if you've made all div's neccessary...
  if(tn=document.getElementById(tns[0].id+"_")){
    mcp[tns[0].id]={
    c:false,r:0, // Set open/close check and running count
    o:tns[0],s:tns[0].style, // Shortcut to object and style
    h:tns[0].offsetHeight,w:tns[0].offsetWidth // Store elements initial width and height
    };

  tns[0].style.top=-tns[0].offsetHeight+"px"; // Position div at top

  tn.style.height="0px"; // Set height of new parent div element
  tn.style.width=tns[0].offsetWidth+"px"; // Set width of new parent div element

  tn.removeChild(tn.childNodes[0]);tn.appendChild(tns[0]); // Move div element

  }else if(mcperr)alert("The div with id:\n"+tns[0].id+"_\n- was not found");

  }
  else{
  tnx=document.getElementById("mcp_div");
  tnx.removeChild(tnx.childNodes[0]);
  }

function mcppos(mcp0,mcp1){

mcp0=mcp["mcp"+mcp0]; // Activate shortcut
mcp2=++mcp0.r; // Get timeout run number

if(mcp1==3)mcp0.c=!mcp0.c; // Make a check value for the action
else mcp0.c=(mcp1==1)?true:false;

setTimeout("mcpact('"+mcp0.o.id+"',"+mcp2+");",2*mcpcs); // Activate layer handling

}

function mcpact(mcp0,mcp2){
mcp0=mcp[mcp0]; // Activate shortcut

if(mcp2==mcp0.r){ // Check if this is the active layer timeout

tmpns=mcp0.o.offsetParent.style;
tmpnsh=parseInt(tmpns.height.replace("px","")); // Get parent current height

tmpval=(mcp0.c)?mcpcp:-tmpnsh; // Tmp value for offsetting

tmperr=false;
if((tmpnsh+tmpval)>mcp0.h)tmpval=mcp0.h-tmpnsh; // Don't make div above actual height
else if((tmpnsh+tmpval)<0)tmpval=-tmpnsh; // Don't make div below 0px height
else tmperr=true;

tmpns.height=tmpval+tmpnsh+"px"; // Set new height

mcp0.s.top=-mcp0.h+tmpval+tmpnsh+"px"; // Set top

if(tmperr)setTimeout("mcpact('"+mcp0.o.id+"',"+mcp2+");",mcpcs);

}
// -->
Avatar billede flashit Nybegynder
05. september 2006 - 09:11 #1
Der var en fejl her:
var tns=document.getElementById("mcp_div").childNodes; // Get all childs
Rettet til.
var tns=document.form1.getElementById("mcp_div").childNodes; // Get all childs
Avatar billede flashit Nybegynder
05. september 2006 - 09:12 #2
Så fejler den ikke, der sker bare ikke noget?
Avatar billede lateralus Nybegynder
05. september 2006 - 11:50 #3
Hvad sker der hvis du bare inkluderer scriptet på normal vis, lige som du gør på din HTML side? (Dvs. via <script src="blabla.js"></script>)
Avatar billede flashit Nybegynder
07. september 2006 - 21:17 #4
Det kan man vist ikke ??
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2006 - 21:27 #5
Du kan sætte javascripts ind på dine sider som du altid har gjort, hvis det er sådan du bedst kan lide at arbejde med det.
Mvh
Avatar billede flashit Nybegynder
28. september 2006 - 13:31 #6
Ja, men jeg arbejder med MasterPages, og har derfor ikke en <head> at plcere mit javascript i. Eller?

Jeg vil nemlig ikke have Javascriptet i MasterPagen, men kun i nogel af instanserne.

MÅSKE jeg skulle have skrevet at det var til en MasterPage ;-) Sorry
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. september 2006 - 23:19 #7
Du kan godt klaske en scriptsektion ind på din contentpage.
Mvh
Avatar billede flashit Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:54 #8
Tak for hjælpen, lægger i ikke et svar :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2006 - 20:22 #9
Hvis du også mener mig så får du et her.
Mvh