Avatar billede jdavid Nybegynder
04. september 2006 - 21:20 Der er 3 kommentarer

Exchange og trend micro

Efter en afinstallation af trend micro scanmail m.m. kommer der ikke mails igennem til exchangeserveren. Den sender fint nok. Scanmail videresender vist nok mails på port 6000, og det er så kikset efter afinstallation. Nogen der har forslag til hvorhenne det ændres?
Avatar billede erp Nybegynder
05. september 2006 - 15:18 #1
Prøv at checke om du kan forbinde dig til exchange serveren på port 25.
I en komando prompt skriver du:
Telnet (ExchangeServersIPadresse) 25
Hvis servicen lytter på port 25 (som den skal) skulle du nu få en meddelelse fra serveren.
Hvis du ikke får det, skal du i system manager (exchange administrator) finde SMTP server og ændre porten til 25.
Derefter genstarter du servicen.
Mvh. Eric.
Avatar billede jdavid Nybegynder
05. september 2006 - 15:30 #2
Hej Eric
Jeg får fint svar. Folk udefra har modtaget en fejlbesked hvor der står User and password not set, continuing without authentication. 193.89.249.8 does not like recipient. Remote host said: 550 5.7.1 Unable to relay for navn@adresse.dk. Lige nu ser det ud til at den begynder at modtage igen, efter jeg har kørt en reinstall af exchange 2003.
Avatar billede erp Nybegynder
05. september 2006 - 16:15 #3
Meddelelsen "User and password not set, continuing without authentication. 193.89.249.8 does not like recipient" betyder at du har sat din SMTP connector op til at forlange authentication for at kunne modtage mail (relay)
Det ser ud som om at din gen installation har ændret SMTP connectoren tilbage til defaule (all allowed)
Jeg vil dog anbefale dig at teste om din server er åben for relay til andre adresser end dine interne (kan i givet fald (mis)bruges af spammere)
Du kan lave en meget hurtig test selv (eller evt melde din servers offentlige IP adresse til et spamcheck hos f.eks.ordb.org)
Start en kommando prompt på din maskine eller evt. på serverens konsol.
Skriv flg:

Telnet [serverIPadresse] 25
    (du får et sign on)

EHLO
    (du får igen svar " helo ......"

mail from:DinEgenMailAdresse@DitDomain.xx
    (svar fra server "ok ..."

rcpt to:EnEksternMailAdresse@EksterntDomain.xx
    (igen svar fra serveren - hvis den allerede her "rejecter" mailen er
    den i hvert tilfælde ikke piv-åben - hvis den ikke rejecter, så gå videre)

data
Subject:testmail for relay
.

  (nu vil serveren fortælle om mailen "queued for delivery" eller
    "this server is not configured to relay mail.....)

Skriv så

quit
for at lukke forbindelsen igen (eller luk vinduet, exchange vil så terminere forbindelsen selv i løbet af få min.

Husk også at du IKKE må stave forkert da "backspace" fortolkes som et tegn.
Hvis du staver forkert, tryk da ENTER, og skriv quit, og start forfra.
/erp