Avatar billede begere Nybegynder
04. september 2006 - 19:25 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

finde og slette ens filer

Jeg skal bruge et program:

Eksempel på det programmet skal kunne:

1* jeg skal kunne markere to under biblioteker, feks:

c:\underbib1
&
c:\underbib2

2* programmer skal så søge alle undermapper igennem, og lede efter alle filer med ens filnavne. feks:

c:\underbib1\sub\ensfilnavn.txt
&
c:\underbib2\ensfilnavn.txt

3* programmet skal nu kunne slette alle filerne, med samme navn i det ENE bibliotek, således at de kun er i det efter mit eget valg.

bemærk, at filerne nødvendigvis ikke er ens, de hedder bare det samme, de kan have forskellig størelse osv.

Historie bag behovet for programmet:

Jeg smed fornyligt alle mine filer fra min laptop over på en bærbar hd, formaterede laptopen osv osv. - Det skøre var, at netop under dette døde den bærbare hd. - Heldigvis kunne jeg gendanne mange af filerne på laptoppen, men MANGE af dem er døde filer, og de ligger nu spredt i ud over en masse submapper.

På min ene stationære har jeg nogle/mange af filerne liggende, igen spredt i en undermappe.

Jeg skal nødvendigvis se alle filerne igennem fra laptoppen, for at se hvilke der er intakte.

Men det er selvfølgelig nemmest først at slette alle dem, jeg har i intakt form på den stationære.

jeg har altså to biblioteker; hvor der er en masse ens filer, spredt ud over forskellige sub mapper. Og jeg ønsker at slette alle filer hvilke der har et lign filnavn i det andet bibliotek.

På forhånd tak for hjælpen

/D
Avatar billede jps6kb Novice
04. september 2006 - 21:10 #1
Jeg vil godt prøve og kigge på det i morgen. ;)
Avatar billede begere Nybegynder
04. september 2006 - 22:01 #2
Tak, jeg har fundet et hav af dub removers, men ingen der kan gøre lige præcist det jeg leder efter.

a) Altså programmet skal bare kunne se alle filnavne den mappe jeg definere først og dennes subfoldere.

b) og så finde alle filer der hedder det samme som disse, i en anden mappe jeg definere, og dennes subfolder.

c) så skal jeg kunne slette alle de filnavne i den anden folder og dennes subfoldere, som jeg allerede har i den første.

Eksempel:

1.)Altså jeg definere feks:
c:\folder1
denne indeholder måske følgende filnavne:
c:\folder1\test.txt
c:\folder1\test\test1.txt

2.) jeg definere så
c:\folder2
denne indeholder så måske
c:\folder2\sjov\test.txt
c:\folder2\sjov\test1.txt

3.) programmet viser følgende filer
test.txt
test1.txt

4.) de to filer slettes fra folder2, så de kun er i folder1

:) - så bør det ihvertfald være klart hvad jeg har brug for.

Endnu engang tusind tak, jeg håber virkelig det lykkedes, ellers ser jeg frem til en del røvsyge timer, med søgning en fil af gangen.

/D
Avatar billede gratis Nybegynder
05. september 2006 - 06:15 #3
har du kigget på denne her "Duplicate File Finder 3.0" http://brooksyounce.tripod.com/Soft-DupFinder.htm
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 14:18 #4
Jeg har prøvet version 2.0, så vidt jeg har kunnet finde ud af, har den ikke kunnet stille to foldere (og indholdet af deres subs) op imod hinanden. Dertil så kan den ikke stilles til "kun" at søge efter filnavne (hvilket vil sige at den ikke finder alle de døde filer (i den gendannede mappe), men kun de intakte der ikke bare hedder det samme, men er det samme...

Mange tak for forslaget dog, jeg håber der er flere:

/D
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 17:34 #5
jps6kb, har du kikket?

HELP
Avatar billede jps6kb Novice
05. september 2006 - 17:37 #6
Det kan du tro. Jeg sidder og er i gang med det lige nu. Tror den er færdig liiiige om lidt.
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 17:40 #7
SEJT :) mange tak. wow
Avatar billede jps6kb Novice
05. september 2006 - 17:55 #8
Så tror jeg den er der.

http://files.itws.dk/CompareAndDeleteFiles.zip

Test det lige på to "for sjov" mapper først :p Bare for at være sikker på den gør det du forventer :p
Avatar billede jps6kb Novice
05. september 2006 - 17:56 #9
.. og lige et svar hvis den nu virkede som du ønskede ;)
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 18:04 #10
jeg prøver lige :)
Avatar billede jps6kb Novice
05. september 2006 - 18:08 #11
Altså, hvis du ser bort fra den sindsyge dårlige navngivning, så tror jeg det virker som du mente :p
"Resultat" skulle jo bare have heddet "Slettede filer" ;)
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 18:14 #12
SEJT: tusind tak,
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 18:15 #13
fantastisk med en c sharp? programmør, der gider hjælpe.
Avatar billede jps6kb Novice
05. september 2006 - 18:19 #14
Jep.. C#.. det var så lidt ;) Godt det virkede og tak for point :)
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 18:30 #15
hmm der er muligvis et problem :)

har sat den til at gøre det på de store biblioteker nu.. og den har stået pænt længe uden der sker noge (svarer ikke)
Avatar billede jps6kb Novice
05. september 2006 - 19:50 #16
Er det et problem, eller havde den bare noget at tygge på? :p
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 20:35 #17
det er et godt spørgsmål :) har ikke fået det til at virke på de større mapper, endnu anyway (har prøvet et par gange), den fik lov at stå pænt længe. :(
Avatar billede jps6kb Novice
05. september 2006 - 20:50 #18
Jeg har lige prøvet og den står og kører længe, men den kører det igennem. Hvor lang tid lod du den stå? Hvor mange filer er der i de to mapper du angav?
Avatar billede begere Nybegynder
05. september 2006 - 20:56 #19
er i alt ca, 45000 filer fordelt over 2500 mapper.. ved ikke hvor længe den stod, måske en 20 min .. så sikkert bare derfor, stod bare at programmet ikke svarede, sætter den til at prøve i et døgn hvis det er fra i morgen.
Avatar billede begere Nybegynder
24. september 2006 - 20:34 #20
Det virker :) tog bare LANGT tid for den :) men er fixet nu, tusind tak.