Avatar billede joe_dalton Nybegynder
04. september 2006 - 19:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP vil ikke afvikle korrekt!

Hej experter! :D

Jeg har et problem som jeg håber jeg kan få et svar på herinde. Synes jeg efterhånden har ledt efter lignende spörgsmål, uden held, så jeg tillader mig at stille et nu.

Jeg har netop installeret en ny server med SUSE 10.1, Apache 2.2 og PHP 5.1.2

Problemet er nu de websites som tidligere körte PHP ikke virker ordenligt längere.

PHP siderne bliver sådn set afviklet OK, men man kan ikke navigere rundt på siderne. Eks:

index.php bliver kört og forsiden til forummet dukker op. Trykker man f.eks på "login" (index.php?board=;action=login) eller "register" (index.php?board=;action=register) sker der intet. Siden bliver blot reload'et og man står tilbage hvor man startede. Det er somom at Apache er "blind" over for de forskellige variabler i adresselinien.

Jeg ved at siden körte fint på vores gamle server og at andre sider som afvikler PHP har også samme problem p.t.

Nogen idéer?

_Kalle
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. september 2006 - 19:18 #1
Inde i PHP's konfigurationsfil skal du finde linien med arg_seperator.input og ændre værdien fra & til ; - og det vil nok også være en god ide at gøre det samme med arg_seperator.output, selvom det muligvis ikke er nødvendigt.
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
04. september 2006 - 20:15 #2
Har fundet det omtalte sted i PHP.ini. her står der fölgende:

; The separator used in PHP generated URLs to separate arguments.
; Default is "&".
; arg_separator.output = "&"

; List of separator(s) used by PHP to parse input URLs into variables.
; Default is "&".
; NOTE: Every character in this directive is considered as separator!
; arg_separator.input = ";amp&"

Skal jeg så bare noejes med at afkommentere?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. september 2006 - 20:22 #3
Ikke helt - det skal du også gøre, men værdien skal KUN være semikolonnet - dvs.:

arg_separator.output = ";"
arg_separator.input = ";"
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
04. september 2006 - 20:36 #4
Det er hermed ändret. har genstartet apache'en og i PHPinfo står der nu:

Directive                        Local Value        Master Value
arg_separator.input              ;                  ;
arg_separator.output            ;                  ;

Det har dog ikke hjulpet på problemet.
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
30. maj 2007 - 18:45 #5
lukket