Avatar billede Claus Fardal Nybegynder
04. september 2006 - 14:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgangsstyring med password

Jeg ønsker at bruge Frontpage til at oprette en webside, hvor besøgende kan indtaste et password, hvorefter de får adgang til en ny side.

Der skal ikke indtastes brugernavn - kun password.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. september 2006 - 02:46 #1
Jeg går ud fra du bare vil bruge html. Hvorfor bruge password, når der ingen sikkerhed er i det? Det var nemmere bare at beskytte mappen, medmindre folk skal have hvert deres password.
Avatar billede Claus Fardal Nybegynder
05. september 2006 - 09:58 #2
Det skal være en "nemmere" løsning, som ikke kræver større programmeringsindsats.
Jeg ønsker en brugeradgang, hvor der er en lille begrænsning.
Det er ok, hvis de 5% erfarne kan snige sig ind, men de resterende 95% "almindelige" skal benytte sig af password.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. september 2006 - 10:18 #3
5%? Det er nok nærmere 10 eller 20!

Er det til privat brug - en familieside eller lignende? Hvis søgemaskinerne finder din side, kommer der links til alle sider på google, Alta Vista e.t.c. Så er vi på 100%

Så hvis det drejer sig om private oplysninger og billeder, kommer du ikke udenom beskyttelse af hver side.

Det drejer sig dog kun om et par login sider i ASP eller PHP, samt lidt standard script på hver side. Det får du nemt hjælp til her på E. Ulempen er at du skal finde en webudbyder der understøtter PHP eller ASP, samt at det næsten vil være umuligt at bruge Frontpage. Der er dog så mange andre gode editors der er lige så nemme.
Jeg foreslår PHP som serversprog, da det er nemt at gå til.
Avatar billede Claus Fardal Nybegynder
05. september 2006 - 10:24 #4
Det gør ikke noget, hvis 10% eller 20%, kan snige sig ind. Informationerne er kun interessante for en mindre gruppe.
Internetudbyderen understøtter alt, men det er mig ,som ikke ønsker at gøre det til en større opgave.
Der skal blot være en stopklods, som forhindrer de almindelige brugere i at komme videre.
Hvis du har en løsning er jeg meget interesseret i at se den.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. september 2006 - 10:49 #5
En meget simpel:
Login skal være navnet på den side du skal ind på.

Hvis du vil smides ind på en side der hedder bruger.html er password "bruger"

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Login</title>
<script type="text/JavaScript">
<!--
function MM_goToURL() { //v3.0
  var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;
  for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}
//-->
</script>
</head>

<body>
<form name="form1" method="post" action="">
  <label>
  <input id="test" type="password" name="textfield">
  </label>
  <label>
  <input name="Submit" type="submit" onClick="MM_goToURL('parent','' + test.value + '.html');return document.MM_returnValue" value="Submit">
  </label>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. september 2006 - 12:26 #6
Glemte lige at skrive at dokumentet skal ligge i samme folder. hvis du ikke vil have dokument og password til at hedde det samme, eller ligge det samme sted, kan du bare redirigere i bruger.html, eller hvad du nu kalder den.
Avatar billede Claus Fardal Nybegynder
06. september 2006 - 08:45 #7
Hej Akyhne
Tak for dit input. Jeg har valgt at bruge en anden løsning, men den minder om din.
Jeg vil gerne give dig pointene, som tak for dit input.
Så sendt lige et svar, som jeg kan acceptere.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. september 2006 - 10:24 #8
Et svar.