Avatar billede tolveren Nybegynder
04. september 2006 - 10:04 Der er 4 kommentarer

Hente htm-filer ind i database

Er der nogen databaseprogrammer som kan hente f eks 100  htm-filer ind i samme tabel. htm-filerne har samme/ens feltopbygning og format ? Og kan nogen oplyse mig navnet på programmet. Eller kan man køre et script og få dem ind i access ?
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. september 2006 - 13:15 #1
Hmmm .....

Hvad er det lige der får dig til at mene html = tabel ??
Avatar billede tolveren Nybegynder
04. september 2006 - 15:18 #2
Er ikke ens. Ved det godt, men det var for at få htm-filernes data ind i en tabel. Det er jo lidt uhensigtsmæssigt at skulle åbne alle htm-filerne for at se dataene. Jeg ville gerne har alle filernes data over i et regnark eller en tabel.
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. september 2006 - 15:37 #3
html filen data ??? er igen mange ting, er det alle tag's du vil ha ind eller hvad ??
Avatar billede tolveren Nybegynder
05. september 2006 - 17:18 #4
Lidt ala den her kode, men hvor man lisom ser filerne som tekst og så uddrager de data man gerne vil have med over i en samlefil eller i en base:

Loop over alle filnavne - for hvert filnavn, tilføjer du til databasen...

Går ud fra at du selv kan finde ud af at smide dem i en database. Måden du finder ALLE filnavne på er fx. ved en rekursiv funktion, der kalder sig selv:

Dim fso As Scripting.FileSystemObject
Set fso = New Scripting.FileSystemObject
FindFile ".htm", fso.GetFolder("c:\temp")

Private Sub FindFile(pattern As String, folder As Scripting.folder)
Dim tmpFolder As Scripting.folder
Dim tmpFile As Scripting.File
  If folder.SubFolders.Count > 0 Then
    For Each tmpFolder In folder.SubFolders
      FindFile pattern, tmpFolder
    Next
  End If
  If folder.Files.Count > 0 Then
    For Each tmpFile In folder.Files
      If lcase(right(tmpFile.Name,4)) = lcase(pattern) Then
        'TILFØJ tmpfile.Name TIL DATABASE
      End If
    Next
  End If
End Sub