Avatar billede madsbjoern Nybegynder
04. september 2006 - 00:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP og Mysql - ODBC driver does not support the requested proper.

Hejsa

Jeg har netop gået fra en access-db til mysql database og får efter konverteringen følgende fejl:

"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'
ODBC driver does not support the requested properties."

Koden som den brokker sig over er:

sql = "select pageID from Pages where OrderNo=1 AND userID="&session("userID")&";"
objRec.Open sql, objConn,1,3
session("pageid")=objRec("pageID")
objRec.close

Er der nogen som ved hvad fejlen er?

Mvh Mads
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 09:57 #1
Jeg tror det kan ha noget at gøre med din objConn - prøv evt. at smide den her, husk dog at skrive xxx istedet for dine informationer omkring din forbindelse.

Men ellers så læs det her: http://www.mssqlcity.com/FAQ/Trouble/error_80040e21.htm
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
04. september 2006 - 10:26 #2
Tak for svaret.

Jeg tror måske du har ret i at fejlen ligger i objConn - min forbindelse til databasen ser sådan her ud:

set objConn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnection = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=db.duus-haderslev.dk;DATABASE=databasenavn;USER=brugernavn;PASSWORD=secret;OPTION=3;"
objConn.Open strConnection

(jeg har fjernet alle logininfo)

Det sjove er at det virker fint lokalt på min egen maskine - men så snart jeg lægger det op på udbyderens side (web10) virker det ikke længere... Kan det være deres odbc-driver der er forskellig fra min? Jeg har forøvrigt taget ovenstående db-forbindelse fra web10's support, så den burde være god nok...
Jeg har også lidt på fornemmelsen at det måske har noget med cursoren at gøre...?!?

/Mads
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 16:58 #3
<%
' Definrer dine db oplysninger - kan evt. smides i inc
uid = "ditBrugernavn"
pwd = "ditPassword"
db = "dinDb"
srv = "db.duus-haderslev.dk"

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
objConn = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=" & srv & "; Database=" & db & "; UID=" & uid & "; PWD=" & pwd & ";"
SQL = "SELECT pageID FROM pages WHERE OrderNo=1 AND userID=" & session("userID") & " "

rs.CursorLocation = 3
rs.Open SQL, ObjConn, 1
%>
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
04. september 2006 - 17:06 #4
Super, nu virker det :) Tak for hjælpen...

Jeg fandt desuden ud af at MySQL på web10's server er case-sensitive - det er den ikke lokalt på min maskine.

Smid et svar :)

Mvh Mads
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 17:16 #5
Ok, det var godt du fik det til at virke. Du kan evt. smide de der variabler uid, pwd, db, srv i en include fil - så er det kun du skal ændre i hvis du skal ændre noget omkring din MySQL fx. dit password :-)

Her er mit svar.
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
04. september 2006 - 17:22 #6
Det har jeg skam gjort - men tak for tippet alligevel ;) Ha' en god aften.

/Mads
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 17:24 #7
Ok - det var godt. Tak for point og tak i lige måde :-)