Avatar billede trumf Nybegynder
03. september 2006 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tilføje en style til en kontrol

Hejsa E

jeg har et problem med at tilføje nogle værdier til en kontrol.
Jeg har prøvet med:
this.calendar.DayHeaderStyle = Color.FromName(cnt.outerBgColor);
Men den fejler med at jeg ikke kan lægge en farve i en style, da de ikke er samme type.

Jeg ved godt at jeg kan sætte dette i aspx siden, men probelemet kompliceres af at jeg bruger en konstant til farven og det brokker den sig over, når jeg prøver den vej.

Måske man kunne gøre noget i stil med:

TableItemStyle style = new TableItemStyle();
style.BackColor = Color.FromName(cnt.outerBgColor);
this.Calendar1.DayHeaderStyle = style;

Dette giver dog fejlen
Property or indexer 'System.Web.UI.WebControls.Calendar.DayHeaderStyle' cannot be assigned to -- it is read only

Er det virkelig ikke muligt at tilføje en værdi til kontrollen uden at det skal hardcodes ???
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. september 2006 - 23:19 #1
Du kan jo bare:
this.Calendar1.DayHeaderStyle.BackColor = Color.Red;
Mvh
Avatar billede trumf Nybegynder
04. september 2006 - 09:43 #2
Man kan ikke tilføje en farve til en style da de ikke er af samme type.
Avatar billede trumf Nybegynder
04. september 2006 - 09:48 #3
ah, læste lige dit svar lidt hurtigt...

Jeg får ikke backcolor frem når jeg prikker dayheaderstyle. Det er som om at mange af calendars properties ikke virker ordentligt. Jeg kan godt sætte den på aspx siden, men ikke på .cs siden. og når jeg gør det på aspx siden vil den kun tage f.eks. Color.Red og ikke Color.FromName(cnt.outerBgColor) hvilket jo er det jeg vil.
Avatar billede trumf Nybegynder
04. september 2006 - 10:01 #4
Nu kører det søreme.... Jeg ved virkelig ikke hvad mit problem er, men det har i hvert fald ikke noget med .NET at gøre :) (der er vist noget galt i mit hoved)
Nåh men der er i hvert fald ikke nogen grund til at træde i det. Smider du et svar snepnet
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. september 2006 - 21:38 #5
Kommer her :o)
Særligt i VS2003 kan intellisense godt gøre lidt knuder ;o)
Mvh
Avatar billede trumf Nybegynder
04. september 2006 - 21:44 #6
Takker