Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
03. september 2006 - 11:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET og CSS

Hej!

Jeg sidder og roder med nogle billeder som jeg gerne vil have placeret helt i toppen af siden, jeg forsøger at angive dette med CSS og det virker fint, hvis min side ikke er en .net side.

Hvad gør jeg forkert?

Min CSS kode ser sådan ud.
body
{
    margin-left:0px;
    margin-top:0px;
    background-color: Gray;
}

og min ASP.net side ser sådan ud
            Database.Instance().OpenConnection();
            IDataReader reader = Database.Instance().SelectWithoutCloseOpen("SELECT * FROM Index_Header");
            if(reader != null)
            {
                while(reader.Read())
                {
                    System.Web.UI.WebControls.Image i = new System.Web.UI.WebControls.Image();
                    i.ImageUrl = reader["billede"].ToString();
                    i.ToolTip = reader["billedtekst"].ToString();
                    i.Width = Convert.ToInt32(reader["width"]);
                    i.Height = Convert.ToInt32(reader["height"]);
                    this.Controls.Add(i);
                }
            reader.Close();
            Database.Instance().CloseConnection();
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 18:20 #1
Det er din Default.aspx.cs fil? Prøv at paste din Default.aspx fil herind. :)
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
03. september 2006 - 18:22 #2
<%@ Page language="c#" Codebehind="header.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="Ganlosekro_dk_web10.header" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <title>header</title>
        <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
        <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#">
        <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
        <meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles/header.css">
    </HEAD>
    <body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form id="Form1" method="post" runat="server">
            &nbsp;
        </form>
    </body>
</HTML>
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
03. september 2006 - 18:23 #3
der er ikke noget i den, da jeg gernere billederne dynamisk!
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 19:05 #4
Okay.. og hvordan ser din HTML ud? "Vis kilde" når du kører dit WebSite.
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. september 2006 - 23:25 #5
Nu er det det ikke bare det mellerum du har der driller vel?
- Det skulle funge fint nok... Der er i hvert fald ingen problemer med det her.
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2006 - 16:06 #6
Hej!

Jeg har løst dette problem og jo, det var mit mellerum som gjorde udslaget.

Send et svar begge to
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2006 - 16:11 #7
Jeg har lige et andet problem!

En iframe som ikke vil opfører sig som jeg ber den om.

Jeg ønsker at den er centreret og placeret helt i top.

Centrerings delen har jeg klaret i selve tagget:
<IFRAME src="main.htm" name="mainframe" width="75%" height="99%" align="center"></IFRAME>

min css for iframe'n:

IFRAME
{
    border: 1px;
    padding-top: 0px;
    background-color: Blue;
}

hvordan får jeg den helt op i toppen
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. september 2006 - 17:18 #8
Du kan sætte margin-top:0px; på din side hvor du har indsat din iframe.
Mvh