Avatar billede q^bone Nybegynder
02. september 2006 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PHPMailer SMTP

Hey Eksperter

Jeg har forgæves forsøgt at få mail() funktionen til at sende mails som kommer igennem hotmails junk filter.
Så nu har jeg kastet mig ud i PHPMailer klassen, men jeg har problemer med at sende.
Jeg er ret sikker på at problemet ligger i min SMTP opsætning.
her er mine settings:

$site['smtp_mode'] = 'enabled'; // enabled or disabled
$site['smtp_username'] = 'user@gmail.com';
$site['smtp_password'] = 'password';
$site['smtp_host'] = 'smtp.gmail.com';
$site['smtp_port'] = 587;

Men det virker ikke.
Jeg tror måske at problemet er at når man bruger gmails smtp server så skal den køre over TLS.
Jeg har prøvet at ændre min smtp_host til;
$site['smtp_host'] = 'tls://smtp.gmail.com'; men uden held (har også prøvet med ssl://).
Når jeg gør dette får jeg en fejl som lyder:

Warning: fsockopen() expects parameter 2 to be long, string given in /usr/home/customers/qbone.biz/wwwroot/www/phpmailer/class.smtp.php on line 105
There was a problem sending this mail!

Det skal nok også lige nævnes at jeg følger en tutorial her:
http://www.phpfreaks.com/tutorials/130/0.php

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede q^bone Nybegynder
02. september 2006 - 20:37 #1
Hvis det hjælper er her source på mailen.
http://pastebin.com/782166
Avatar billede q^bone Nybegynder
02. september 2006 - 20:46 #2
Ok ligemeget..

Ikke om jeg begriber det, men dette simple virker perfekt og kommer forbi mit hotmail spam filter.

$besked = "Dette er beskeden";
$afsender = "Afsenderens e-mail";
$afsender_navn = "Afsenderens navn";
$modtager = "Modtagerens e-mail";
$emne = "Mailens emne";

mail($modtager,$emne,$besked,"From: $afsender_navn <$afsender>");