Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
02. september 2006 - 11:49 Der er 3 kommentarer

en form for iframe

Hej Eksperten.

Jeg vil ha lavet en form for IFRAME på min hjemmeside.

altså ha vist f.eks google i et område på min hjemmeside. men jeg vil ikke bruge <iframe> da jeg ikke syntes det fungere i ret mane browsere.

det skal f.eks. kunne bruges til at åbne en google søgning.

kan det lade sig gøre.?

MVH
  MartinN
Avatar billede websam Nybegynder
02. september 2006 - 11:56 #1
Uden at være 100 % sikker så mener jeg kun du kan gøre det i et iFrame. Har du undersøgt mulighederne ved google ?

/Websam
Avatar billede nythjem Nybegynder
02. september 2006 - 14:40 #2
Hej Nielsen..

Iframe virker i alle browsere der følger w3cs retningslinier.

Du kan alternativt parse content ind via script.

<script type="text/javascript" src="http://www.google-url-her.com/?user="></script>

I .net findes der jo også en række protekoller der tillader dig at hente indhold fra andre sites via eks. en url adresse og parse den ind, fuldkommen som helt almindelig .net kode.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. september 2006 - 09:12 #3
jeg er er enig med nythjem.
Jeg har ikke oplevet problemer med iframe i nogen af de almindelige browsere.

Du behøver ikke at parse content med javascript.
Du kan også gøre det serverer side:

<iframe id="ifr" Runat="Server" src="www.google.dk"></iframe>

ved at tilføje Runat="Server" kan du tilgå iframen fra codebehind med:
ifr.src="http://www.google.dk/search?hl=da&q=www.exp.dk&meta=";

Dette laver en søgning på google efter www.exp.dk.

Ellers skal du benytte den indbyggede webbrowser control i asp.net.
Men det er en meget besværgelig løsning.