Avatar billede trumf Nybegynder
02. september 2006 - 10:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

tilføje en style til en kontrol

Hejsa E

jeg har et problem med at tilføje nogle værdier til en kontrol.
Jeg har prøvet med:
this.calendar.DayHeaderStyle = Color.FromName(cnt.outerBgColor);
Men den fejler med at jeg ikke kan lægge en farve i en style, da de ikke er samme type.

Jeg ved godt at jeg kan sætte dette i aspx siden, men probelemet kompliceres af at jeg bruger en konstant til farven og det brokker den sig over, når jeg prøver den vej.

Måske man kunne gøre noget i stil med:

Style s = new Style();
s.BackColor = Color.FromName(cnt.outerBgColor);
this.calendar.DayHeaderStyle = s;
Avatar billede spif2001 Nybegynder
02. september 2006 - 18:32 #1
DayHeaderStyler er af typen TableItemStyle, så hvad med:

TableItemStyle style = new TableItemStyle();
style.BackColor = Color.FromName(cnt.outerBgColor);
this.Calendar1.DayHeaderStyle = style;
Avatar billede trumf Nybegynder
02. september 2006 - 18:47 #2
Umiddelbart tænkte jeg at dit foreslag er smukt :) men jeg får fejlen

Property or indexer 'System.Web.UI.WebControls.Calendar.DayHeaderStyle' cannot be assigned to -- it is read only
Avatar billede spif2001 Nybegynder
02. september 2006 - 21:28 #3
Næ det kan jeg da godt se. Kunne være man skulle builde engang imellem ;)

Du skal arbejde på DayHeaderStylen direkte således:

this.Calendar.DayHeaderStyle.BackColor = Color.FromName(cnt.outerBgColor);
Avatar billede spif2001 Nybegynder
02. september 2006 - 21:29 #4
Hvis den ikke skal ændre sig under runtime, men altid have den samme backcolor, kan du jo bare ændre den i design editoren, i stedet for at gøre det i koden.
Avatar billede trumf Nybegynder
03. september 2006 - 12:41 #5
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener...

Hvis det er i aspx filen du mener så har jeg prøvet uden held, da jeg vil have at farven kommer fra en konstant og det brokker den sig over. Se evt. den foregående tråd til dette problem. http://www.eksperten.dk/spm/729437
Avatar billede spif2001 Nybegynder
03. september 2006 - 14:33 #6
hmmm... det lyder om om det er et ASP.NET issue - jeg er C# mand, og kender ikke til ASP.NET.

Tror du skal gøre som buzz sagde, og oprette sprøgsmålet i asp.net kategorien.
Avatar billede trumf Nybegynder
03. september 2006 - 15:22 #7
Dette er .NET kategorien... :)
Avatar billede spif2001 Nybegynder
03. september 2006 - 18:32 #8
Ja, men ikke ASP.NET kategorien ;) - der er forskel.

Denne her kategori - .NET - bruges til generelle timg om .NET.

ASP.NET bruges til, ja ASP.NET
Avatar billede spif2001 Nybegynder
03. september 2006 - 18:34 #9
Avatar billede trumf Nybegynder
03. september 2006 - 18:42 #10
OK, så flytter jeg den igen :)
Avatar billede trumf Nybegynder
03. september 2006 - 18:46 #11
Avatar billede trumf Nybegynder
03. september 2006 - 18:47 #12
Men tak for din tid. Hvis du vil have noget for det, så læg et svar i den anden. Jeg glemte dig lige sorry.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
03. september 2006 - 19:50 #13
Behøver ikke point for denne her.

Held og lykke ;)