Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. september 2006 - 01:57 Der er 13 kommentarer

Fejl i visning af asp.net site

Første gang jeg prøver at uploade et website så ved ikke lige så meget endnu.. Får denne fejl efter at have brugt "copy website" i Visual studio 2005 til at uploade min c# asp.net website..., på siden.. Hotellet er et asp.net 2 site så ikke det der er problemet, er det noget man skal angive i web config filen eller hvad +

"Server Error in '/' Application.
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
"
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. september 2006 - 10:03 #1
Jeg prøver at uploade alle filerne til mappen "httpdocs" ... skal de ikke alle derind ?

Jeg har svært ved at uploade web.config filen sjov nok.. men er da lykkedes ind i mellem .. loggen siger:

Has error -- Unable to add 'web.config' to the Web.  Could not find a Web server at 'MinhosT@dk' on port 21. Please check to make sure that the Web server name is valid and your proxy settings are set correctly. If you are sure that everything is correct, the Web server may be temporarily out of service.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. september 2006 - 10:41 #2
Den viser de uploadede filer som Default.aspx ... Er det korrekt, eller burde den konvertere dem til html ?
Avatar billede websam Nybegynder
02. september 2006 - 10:53 #3
Den fejl du får er fordi der er fejl i din kode et eller andet sted. Og for at kunne se denne fejl skal du ændre til dette i din config fil :

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Så vil du få en fejl beskrivelse af hvad og hvor du har problemerne ;o)

/Websam
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. september 2006 - 11:55 #4
Hej,
ja det er også det jeg har læst mig frem til, men ændrer intet med
"
<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configurat
"
giver den samme fejl :(
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. september 2006 - 12:07 #5
ahh jeg skulle også fjerne
<appSettings/>
<connectionStrings/>

Nu fik jeg da en fejl ..

Server Error in '/' Application.
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load type '_Default'.

Source Error:

Line 1:  <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>
Line 2:
Line 3:  <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Source File: E:\inetpub\vhosts\minside.dk\httpdocs\Default.aspx    Line: 1
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. september 2006 - 12:16 #6
"Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2300; ASP.NET Version:1.1.4322.2300" hør kører den .net 1 .. ?? Er det fordid en ved en fejl kører .net 1 og jeg sidder med .net2 kodee ?
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. september 2006 - 12:19 #7
Det sidste jeg postede stod på den side med fejlkoden nederst..
Avatar billede websam Nybegynder
02. september 2006 - 17:55 #8
Ja hvis du lave 2.0 kode og din host ikke har 2.0 installeret så er det derfor det ikke virker ;o)
Avatar billede ircnoob Nybegynder
03. september 2006 - 14:08 #9
Jamen det står der da at det er  .. Altså da jeg bestildte bestildte jeg et asp.net v2 webhotel ... men betyder det at det ikke er v2 at der står det.. Eller kan det være andet ?
Avatar billede ircnoob Nybegynder
03. september 2006 - 14:13 #10
Må man da kunne teste på en eller anden måde.. men tror du/i det er det der er problemeet,, eller noget andet ?
Avatar billede websam Nybegynder
03. september 2006 - 19:38 #11
Ja du kan ikke køre 2.0 kode på et webhotel der kun har 1.1 installeret
Avatar billede ircnoob Nybegynder
03. september 2006 - 19:43 #12
???????

Prøv at læs hvad jeg skrev..

"amen det står der da at det er  .. Altså da jeg bestildte bestildte jeg et asp.net v2 webhotel ... men betyder det at det ikke er v2 at der står det.. Eller kan det være andet ?"

"Må man da kunne teste på en eller anden måde.. men tror du/i det er det der er problemeet,, eller noget andet ?"
Avatar billede websam Nybegynder
03. september 2006 - 21:05 #13
Inden du fare op så se hvad du selv skrev tidligere :

"Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2300; ASP.NET Version:1.1.4322.2300" hør kører den .net 1 .. ?? Er det fordid en ved en fejl kører .net 1 og jeg sidder med .net2 kodee ?"

Der har du jo allerede fået fortalt at dit webhotel køre 1.1 Ring eller skriv til dem hvis du har betalt for 2.0 skal du jo oxo have det ;o)

Jeg kender ikke til om man kan lave noget kode der tester det.

/Websam