Avatar billede martens Guru
31. august 2006 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

query med NULL-værdier i et felt returnere ingen værdier

Hvad skal man/jeg gøre her, for at få værdierne med, selv om der ikke er en værdi i f.eks. navn2 ?

SELECT    adresse, navn1, navn2, navn1 + ', ' + navn2 + ',' + adresse AS result
FROM        dbo.user_information

mvh martens
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. august 2006 - 15:58 #1
Brug ISNULL(navn1,'')
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. august 2006 - 16:00 #2
SELECT    adresse, navn1, navn2, navn1 + ', ' + ISNULL(navn2,'') + ',' + adresse AS result
FROM        dbo.user_information
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. august 2006 - 16:01 #3
ALternativt:
SELECT    adresse, navn1, navn2, navn1 + ', ' + CASE WHEN navn2 IS NULL THEN '' ELSE navn2 + ', ' END + adresse AS result
FROM        dbo.user_information
Avatar billede martens Guru
31. august 2006 - 16:04 #4
takker.... nice..

har lige et tillægsspørgsmål. - Som du kan se har jeg , ( komma ) mellem værdierne, kan jeg omgåes dette på en smart måde ? Således at der ikke står , , hvis der kun er én beboer på en given adresse ?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. august 2006 - 16:26 #5
Simn sidste SQL, hvor jeg bruger CASE, var lavet med tanke på at undgå et ekstra komma, når navn2 ikke findes.
Har du testet denne?
Avatar billede martens Guru
31. august 2006 - 16:57 #6
Jeg tror jeg "stod" på siden, da dit svar 2 kom, så det så jeg ikke, da jeg skrev min kommentar, men ja det virker som det skal !!!

1000 tak + 60 point

mvh martens