Avatar billede lillebror Nybegynder
31. august 2006 - 14:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

rewrite subdomæne til mappe

Hej eksperter

Jeg ejer et domæne, hvor der er installeret mod_rewrite, men jeg har ikke stjernealias. Til gengæld har jeg fået min host til at oprette subdomænet test.mitdomæne.dk som bare peger på document root. Nu ønsker jeg dog at pege test.mitdomæne.dk hen på mitdomæne.dk/testmappe/

Hvordan laver jeg sådan et krumspring i mod_rewrite?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
31. august 2006 - 15:26 #1
Er der nogen speciel årsag til at du vil gøre med mod_rewrite når du har installeret en rigtig god web server til håndtering af virtuelle domæner?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
31. august 2006 - 15:29 #2
<VirtualHost *:80>
    ServerName www.mitdomæne.dk
    DocumentRoot /din/document/root
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
    ServerName test.mitdomæne.dk
    DocumentRoot /din/tests/document/root
</VirtualHost>
Avatar billede lillebror Nybegynder
31. august 2006 - 15:30 #3
Ja det er der, jeg har ikke adgang til andet end .htaccess så vidt jeg ved, dernæst tror jeg slet ikke vhost er installeret
Avatar billede lillebror Nybegynder
31. august 2006 - 15:33 #4
Følgende kode virker:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST}     ^test\.mitdomæne\.dk$
RewriteRule ^$    /testmappe

Der er dog et enkelt problem, når jeg skriver test.mitdomæne.dk så redirecter den til mitdomæne.dk/testmappe jeg ville gerne have haft, at den blev på test.mitdomæne.dk men hentede index filen fra testmappe
Avatar billede lillebror Nybegynder
31. august 2006 - 15:33 #5
Følgende kode virker:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST}    ^test\.mitdomæne\.dk$
RewriteRule ^$    /testmappe/index.php

Så virker det
Avatar billede fixxxer Nybegynder
31. august 2006 - 15:34 #6
Jeg er ikke reg. expr haj, så jeg kan ikke hjælpe dig med en rewrite løsning.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
31. august 2006 - 15:36 #7
Hvad sker der så hvis man browser test.mitdomæne.dk/enandensideendindex.html ?
Avatar billede lillebror Nybegynder
31. august 2006 - 15:54 #8
der er ikke andre sider, det er et CMS system.

Jeg har dog det problem, at filen ikke kan finde ud af, at det er test.mitdomæne.dk der bliver indlæst...
Avatar billede lillebror Nybegynder
31. august 2006 - 16:04 #9
Jeg kan ikke helt finde løsningen på mit problem.
Jeg beder min host om at pege domænet på /testmappe/ i stedet for /www/
Avatar billede lillebror Nybegynder
31. august 2006 - 16:05 #10
Hvis der er nogen der har en løsning på, hvordan man bibeholder domænenavnet test.mitdomæne.dk mens PHP stadig kan aflæse at subdomænet er test.mitdomæne.dk, kun ved brug af .htaccess hører jeg det gerne
Avatar billede fixxxer Nybegynder
31. august 2006 - 16:10 #11
Er der ingen steder i server variablerne for PHP at der er den aktuelle host header?

print_r($_SERVER);
Avatar billede lillebror Nybegynder
10. september 2006 - 11:32 #12
Well da det er et CMS, vil jeg ikke ind og 'hacke' i core, men i stedet finde en metode som virker sammen med systemet. Jeg fik dog min host til at pege domænet på undermappen, og det hjalp.