Avatar billede rtfm Nybegynder
31. august 2006 - 12:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cursor-koordinater i div

Jeg står og skal bruge en funktion, der kan give mig cursor-koordinaterne i en div, som er placeret et vilkårligt sted. Dvs. at øverste venstre hjørne har koordinaterne 0,0. Det skal bruges til, at man skal kunne markere, hvor på et billede man selv befinder sig (lidt i stil med nightleif.dk og dkbn.dk).

Håber det giver mening.
På forhånd tak.
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
31. august 2006 - 22:17 #1
Hej. Prøv følgenede
<script>
function get_mouse_position() {
mouse_full_y = window.event.clienY; // tager top museposition af hele skærmen
mouse_full_x = window.event.clienX; // tager left museposition af hele skærmen

element.getElementBYId('idet på din div box');
div_position_x = parseInt(element.style.pixelLeft); // finder left positionen
div_position_y = parseInt(element.style.pixelTop);// finder top positionen

mouseX = mouse_full_x - div_position_x; // Lægger værdien af musepositionen af div boxen i variablen mouseX;

mouseY = mouse_full_y - div_position_y;

}
</script>
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
31. august 2006 - 22:19 #2
Lige en ting til. Jeg tror du skal have:
mouseY = 0;
mouseX = 0;
liggende uden for functionen
Avatar billede rtfm Nybegynder
05. september 2006 - 01:32 #3
Har rodet helt ustyrligt meget med det, men uden helt. Til gengæld søgte jeg lidt videre på siden, og endte med at finde hvad jeg søgte: http://www.eksperten.dk/spm/57415
Så jeg lukker herfra.