Avatar billede hclarsen Nybegynder
31. august 2006 - 08:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Drop-down box

Det jeg ønsker er en dropdownbox med forskellige bilnavne, og til hvert bilmærke hører naturligvis også modellerne, så hver gang man vælger et bilmærke, skal en ny dropdown-box vise sig med de respektive modeller - hvorledes gør jeg?
Avatar billede medieroed Praktikant
31. august 2006 - 09:29 #1
Du giver dine bilmærker et autogenereret id i databasen. Dette id tildeler du alle modellerne der passer til bilmærket som et fremmed-id. herefter er det bare at spørge med:
"SELECT [model] FROM [biler] WHERE [fremmed-id]='$_GET[bilmaerke]'".
men med mindre du bruger AJAX, eller lign. kommer du ikke uden om at reloade siden.
Avatar billede shooka Nybegynder
31. august 2006 - 17:13 #2
Det er da ikke et PHP-spørgsmål?
Avatar billede shooka Nybegynder
02. september 2006 - 19:45 #3
Jeg vil tro det er noget a'la dette script du mener:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/chainedmenu/