Avatar billede c Nybegynder
31. august 2006 - 02:38 Der er 5 kommentarer

Ektivering af opjekts event via kald fra funktion?

Hej!

Jeg har noget ASP genereret inline javascript i retning af:

<input type="text" name="antal1" onKeyUp="java script:denneBoksPris=antal1.value*prisen">
hvor OnKeyUp delen er en del mere avanceret, og benytter informationer der er hentet fra ASP. Der er således ikke et kald til en funktion.

Problemet er nu at jeg opdateret antallet i tekstboksen et andet sted fra, men derfor bliver beregningen i onKeyUp ikke udført. Er der nogen måde jeg kan aktivere dette object event fra en funktion?
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2006 - 02:44 #1
Hvorfor ikke lave en javascriptfunktion og kalde den funktion i dit onkeyup event, og i din anden funktion?
Avatar billede c Nybegynder
31. august 2006 - 02:57 #2
Her poster jeg de oprindelige onKeyUp operationer:

onKeyUp="price_13x18_1.innerHTML = valuta(eval(5.95 * document.forms[0].Antal_13x18_1.value));totalPrice(1);"

tre steder i denne streng (hvis ikke flere) er der data der sammer fra ASP genereringen. Det er prisen, og angivelsen af formelementet og den div, hvor der tilskrives innerHTML.

Det kan som udgangspunkt godt skrives om til en funktion, men jeg skal stadig give formelement, div element og pris som argumenter. De argumenter skal selvfølgelig gives hvergang funktionen kaldes og derfor vil jeg være lige vidt ved at lave det om til en funktion.
Avatar billede roenving Novice
31. august 2006 - 08:07 #3
Findes de oplysninger ikke også på anden måde i dokumentet ?-)
Avatar billede c Nybegynder
31. marts 2008 - 12:03 #4
Gammelt spørgsmål. Har formentlig fundet svaret på et tidspunkt.
Har nogen noget imod at jeg lukker?
Avatar billede coderdk Praktikant
31. marts 2008 - 17:55 #5
do it! :)