Avatar billede web-girl Nybegynder
31. august 2006 - 02:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Include 2 filer - hvorfor virker det ikke?

Hej eksperter!

Jeg vil inkludere et billede øverst på hver side på mit site. Det hedder 'top.php'. Lige derunder vil jeg inkludere min 'menu.inc'

Det gør jeg på denne måde på mine sider som ligger i undermapper:

    <?php
    include("../top.php");
?>
    <?php
    include("../menu.inc");
?>

Men den inkluderer kun menu'en og IKKE toppen. Kan nogen hjælpe mig med at løse problemet? Jeg har prøvet mig frem med at ændre .inc til .php men uden succes - jeg fatter i øvrigt ikke helt hvorfor man bruger .inc og ikke bare .php hver gang men det lærer jeg jo nok engang :-)

Link: http://www.deterdamig.dk (som I vil se så virker det f.eks. på forsiden men hvis I prøver at klikke jer ind under http://www.deterdamig.dk/galleri/bfs.php så vil I kunne se fejlen)
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2006 - 02:42 #1
prøv at ændre include til require og se om du får fejl
Avatar billede mixeren Nybegynder
31. august 2006 - 02:53 #2
Tror nu mere at det skyldes at du ikke benytter en komplet url til dit billedet. Hvis du flytter bfs.php i roden af dit domæne så virker den sikkert fint ik'?

Det er en dårlig vane at benytte inc som filendelse, hvis du f.eks. har passwrod til en database i sådan en, så vil man kunne aflure disse ved at tilgå filen direkte. Brug istedet fil.inc.php eller put de filer du vil include i en mappe for sig selv.
Avatar billede web-girl Nybegynder
31. august 2006 - 02:54 #3
Det har jeg også prøvet - det ændrer desværre intet...
Avatar billede web-girl Nybegynder
31. august 2006 - 02:56 #4
Jeg har også forsøgt mig med include("http://www.deterdamig.dk/top.php" men med samme resultat
Avatar billede mixeren Nybegynder
31. august 2006 - 02:58 #5
Det er sti'en til billedet der skal have en kompelt url.
Avatar billede web-girl Nybegynder
31. august 2006 - 03:00 #6
Det hjalp!!

mixeren -> smid et svar og mange tak for hjælpen
Avatar billede mixeren Nybegynder
31. august 2006 - 03:01 #7
Det var så lidt, nej tak, samler ikke på point. Svar og snup dem selv. :-)
Avatar billede medieroed Praktikant
31. august 2006 - 03:01 #8
du fandt selv ud af at urlen til billedet ikke skulle hedde noget med galleri :)
Avatar billede web-girl Nybegynder
31. august 2006 - 03:04 #9
Jamen så siger jeg nu stadig mange tak :-)