Avatar billede ieconfig Nybegynder
30. august 2006 - 21:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

AJAX nybegynder

Hej Eksperter.

Jeg sidder og roder med noget ala google suggest. Tutorialen jeg har fulgt er HTML/JavaScript/PHP - jeg har rettet det til ASP.NET og det går rimelig fint. Jeg er dog rent ind i følgende problem.

Jeg har problemer med at sende mine data tilbage til formen som "plain text".

i php eksemplet gøres følgende:
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT" );
header("Last-Modified: " . gmdate( "D, d M Y H:i:s" ) . "GMT" );
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate" );
header("Pragma: no-cache" );
header("Content-Type: text/xml; charset=utf-8");

- og så looper igennem databasen og tilføjer "/n" (skal bruges til at splitte strengen i javascriptet).

kan jeg gøre ovenstående header-ting i asp.net ? jeg har prøvet at response.Content-type: "text/xml", men så får jeg fejl da det jo ikke er en xml doc, men ren text. Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak!
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
30. august 2006 - 21:37 #1
prøv at bruge text/plain istedet for text/xml ...
Avatar billede ieconfig Nybegynder
30. august 2006 - 21:51 #2
har prøvet.. :-( virker heller ik
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
31. august 2006 - 00:24 #3
Prøv at kigge på HTTPRequest eller HTTPResponse
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. august 2006 - 08:05 #4
Må jeg anbefale dig at kigge på
http://atlas.asp.net/default.aspx?tabid=47
Her får du et ajax framework bygget til asp.net.
Avatar billede ieconfig Nybegynder
04. september 2006 - 20:17 #5
tak! Jeg valgte at udskrive den som ren xml istedet. Lukker.