Avatar billede martinib Nybegynder
29. august 2006 - 14:56 Der er 7 kommentarer

Problem med windows.h og RAWINPUT

hej

Vi har problemer med at få fat i RAWINPUT fra windows.h.

Udsnit fra vores programkode:

#define _WIN32_WINNT 0x501  // This specifies WinXP or later - it is needed to access rawmouse from the user32.dll

#include <windows.h>
#include <stdio.h>

#include "raw_mouse.h"

//============================================================
//    Dynamically linked functions from rawinput
//============================================================
typedef WINUSERAPI INT (WINAPI *pGetRawInputDeviceList)(OUT PRAWINPUTDEVICELIST pRawInputDeviceList, IN OUT PINT puiNumDevices, IN UINT cbSize);
typedef WINUSERAPI INT(WINAPI *pGetRawInputData)(IN HRAWINPUT hRawInput, IN UINT uiCommand, OUT LPVOID pData, IN OUT PINT pcbSize, IN UINT cbSizeHeader);
typedef WINUSERAPI INT(WINAPI *pGetRawInputDeviceInfoA)(IN HANDLE hDevice, IN UINT uiCommand, OUT LPVOID pData, IN OUT PINT pcbSize);
typedef WINUSERAPI BOOL (WINAPI *pRegisterRawInputDevices)(IN PCRAWINPUTDEVICE pRawInputDevices, IN UINT uiNumDevices, IN UINT cbSize);

...

BOOL read_raw_input(PRAWINPUT raw)
{
...
}

Visual studio 2005 kan sagtens navigere os hen til definitionen af WINUSERAPI, men ikke PRAWINPUT eller PRAWINPUTDEVICELIST. som om der er et dødt link. selvom de begge ligger i winuser.h.

Det er to programmer som vi er ved at smelte sammen og de virker hver for sig.

Nogle der kan hjælpe?

Hvad kan problemet være?

TAKKER. Er nemlig gået i stå!
Avatar billede martinib Nybegynder
29. august 2006 - 16:20 #1
her er et link til hele programkoden

www.summer-party.dk/Virtual_Foosball.zip
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. august 2006 - 23:57 #2
Jeg prøvede at putte koden ovenfor ind i bunden af main.cpp

Det compilerer uden problemer.

Jeg har ikke fået det linket endnu, mangle sdl_net.lib
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. august 2006 - 00:36 #3
Jeg har nu fået det linket, det går dog ned i funktionen "import_lua" når jeg kører det.
Avatar billede martinib Nybegynder
30. august 2006 - 12:31 #4
Tak fordi du gider at kigge på det.

her er et link til de biblioteker som du mangler.
www.summer-party.dk/IncludesOgAndet.zip
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. august 2006 - 21:43 #5
Som jeg skrev har jeg fået det til at linke.
Jeg har ikke problemer med den kode du skriver, den compilerer uden problemer.

Jeg bruger VisualC++ 2005 Express, og en ret ny version af Platforms SDK.
Avatar billede martinib Nybegynder
31. august 2006 - 12:12 #6
Sorry. Vi har været så dumme at uploade den forkerte version.

Men vi har desværre først tid til det i næste uge.
Avatar billede martinib Nybegynder
31. august 2006 - 16:31 #7
seneste version: www.summer-party.dk/VirtualFoosball2.rar

men der er noget test i den.