Avatar billede danni03 Nybegynder
29. august 2006 - 13:30 Der er 2 kommentarer

radgrid og enter knappen

Hej jeg er den lykkelige ejer af et grid på min hjemmeside. På gridtet har jeg allowed rowclick og disabled row cell edit.  her er en metode der assigner funktioner til keycode værdier.

<script type="text/javascript">
    document.onkeydown = function(e)
    {
        if(!e)var e = window.event;
        var keyCode = e.keyCode;
        setTimeout(function(){
        window["<%= RadGrid1.ClientID %>"].ClientSettings.PostBackReferences.PostBackEditRow = "";
        var actions = document.getElementById("<%= RadGrid1.ClientID %>" + "PostDataValue");
        actions.value = actions.value.replace(/EditRow/g,"");
        if(keyCode == 13)
        {
        };

        if(keyCode == 86)
        {
            __doPostBack("<%= btnVisUdskrift.UniqueID  %>","");
        };

        if(keyCode == 66)
        {
            __doPostBack("<%= btnBehandel.UniqueID  %>","");
        };
  }, 200);};
    </script>

Den virker, men med ét problem.
Hvis man gør følgende:
1. loader siden med focus på gridtet
2. trykker på enter
3. fejl

flytter jeg markøren inden jeg trykker enter er der ikke noget u vejen,

Hvordan kan det fikses? Jeg har prøvet både focus() og selected...  uden det virker.
Avatar billede anri Novice
01. september 2006 - 12:33 #1
Er det Telerik's radgrid du bruger?

Hvilken fejl er det du får? Jeg går ud fra at det er clientside javascript fejl...
Avatar billede danni03 Nybegynder
04. september 2006 - 14:34 #2
Ja det er teleriks grid jeg bruger.

jeg får en null pointer exception fordi jeg får fat i headerens værdi og ikke et dataitem