Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 13:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Søg i access

Er her en som kan hjælpe mig med at lave en søge formular i access. Det skal skæres ud i pap.
Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 14:02 #2
Det skal ikke ligge på en html side men i access.
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2001 - 14:22 #3
sorry...
Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 15:33 #4
Skal der flere point til her for at få hjælp ???
15. maj 2001 - 15:50 #5
Hej hejjjj ;-)

Jeg tror problemet er, at en søgeformular kan være mange ting.
Du er nødt til at beskrive præcis hvad den skal søge efter og i hvilke tabeller og hvordan resultatet skal præsenteres (i en ny formular eller en rapport eller...?)

Endelig skal du også altid huske at angive hvilken version af Access du benytter (det har betydning, hvis der skal bruges VBA, som i dette tilfælde)

Når du har noteret alt dette, så kunne jeg godt forestille mig, at du var nødt til at sætte point\'ene lidt op, da søgeformularer kan tage alt fra 1 time til et par måneder at lave!
Avatar billede pokemaster Nybegynder
16. maj 2001 - 11:35 #6
Prøv at søg på www.asp.dk - www.activeserverpages.dk - Der har jeg nemlig en søgemaskine fra. Men når jeg kommer hjem fra skolen, så skal jeg nok ligge den ud på nettet, så du kan downloade den :o)
Avatar billede mugs Novice
16. maj 2001 - 20:00 #7
Hej

Som Thomas Jepsen skriver kan en søgeformular være flere ting. Men da du ikke nærmere definerer dit behov, kan det være svært præcist at give dig hvad du behøver. Koden er lavet i Access-97.

Her er dog en kode, der søger efter et CPRNR i tabellen Personregister. Hvis søgningen mislykkes, vil du få 1 af 2 mulige tilbagesvar:

1. Du har ikke indtastet 10 tegn.
2. CPRNR findes ikke i databasen.

CPRNR er af typen String og feltlængden er 10.

Private Sub Form_Load()
Dim Test As String, CPRNR As String
Dim MSG, Style, Title, Help, Ctxt, Response, MyString \'variabler til 2. MsgBox
DoCmd.GoToControl \"CPRNR\"
CPRNR = InputBox(Prompt:=\"Indtast Medarbejderens CPR-nummer, F.eks 1111491234.\" & Chr$(13) & Chr$(13) & \"Der må ikke indtastes bindestreg. Joker-tegn kan ikke anvendes\", Title:=\"Find medarbejder\") \'Starter funktionen \"FindRecord\" og åbner Inputbox for indtastning af CPR\'
If CPRNR = \"\" Then \'afslutter hvis strengen er tom\'
End
Else
Me.RecordsetClone.FindFirst \"CPRNR=  \'\" & CPRNR & \"\'\"
While Me.RecordsetClone.NoMatch = True
MSG = \"Det indtastede CPRNR findes ikke.\" & Chr$(13) & Chr$(13) & \"Enten er CPR ikke oprettet, eller også har du indtastet forkert\" & Chr$(13) & Chr$(13) & \"Husk du må ikke indtaste bindestreg.\"      \' Definer meddelelsen.
Style = vbRetryCancel + vbCritical + vbDefaultButton2
Response = Msgbox(MSG, Style, Title, Help, Ctxt)
If Response = vbRetry Then
CPRNR = InputBox(Prompt:=\"Indtast Medarbejderens CPR-nummer, F.eks 1111491234.\" & Chr$(13) & Chr$(13) & \"Der må ikke indtastes bindestreg. Joker-tegn kan anvendes\", Title:=\"Find medarbejder\") \'Starter funktionen \"FindRecord\" og åbner Inputbox for indtastning af CPR\'
If CPRNR = \"\" Then \'afslutter hvis strengen er tom
End
Else
Me.RecordsetClone.FindFirst \"CPRNR=  \'\" & CPRNR & \"\'\"
End If
Else
End
End If
Wend
Me.Bookmark = Me.RecordsetClone.Bookmark
End If
End Sub

Mvh / Mugs
Avatar billede hejjjj Nybegynder
22. maj 2001 - 10:06 #8
Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge dette stykke kode til ???
Avatar billede okay Nybegynder
22. maj 2001 - 10:07 #9
*lol*
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2001 - 10:20 #10
hejjjjj >> på den side som jeg henviste til er der et rimelig enkelt på at søge i en accessdb - i hvert fald hvis det er til ASP på Internettet...

hvad er der i vejen med det?
Avatar billede hejjjj Nybegynder
22. maj 2001 - 10:26 #11
det er lige det som det ikke er, det skal ligge inde i selve access ... en knap en textbox og så skal man kunne søge i db\'en. Jeg ved godt at man bare kan klikke på søg i menulinien.
Som mugs skriver, det er der vi skal over, men jeg har aldrig prøvet access på den måde så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ???
Avatar billede mugs Novice
22. maj 2001 - 12:41 #12
hejjjj
Den angivne kode søger efter en person med et bestemt CPRNR. Du har en tabel med en masse medarbejdere hvor der også er et CPRNR tilknyttet. CPRNR er tabellens unikke nøgle (Primary Key). Når du klikker på en kommandoknap og indtaster et CPRNR i en Inputbox, vil db søge efter det indtastede CPRNR.
Dette var blot lavet for eksemplets skyld, for at vise hvordan det evt. kan laves, der er mange muligheder. Men da søgemulighederne skal tilpasses felttypen m.v., skal der yderligere oplysninger til.

mugs

Avatar billede mugs Novice
22. maj 2001 - 12:42 #13
Du kan evt. opgive din e-mail adr., så kan jeg lave et eksempel og maile det til dig

mugs.
Avatar billede hejjjj Nybegynder
22. maj 2001 - 12:57 #14
susanne@aligraph.dk
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2001 - 19:13 #15
sker der mere her?
Avatar billede hejjjj Nybegynder
08. juni 2001 - 10:25 #16
Jeg har heller ikke fået løst dette problem, mugs sendte en DB, men den kunne desværre ikke bruges, men jeg syntes at det er ham der fortjener pointene, tak for hjælpen