Avatar billede kermit Nybegynder
03. maj 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samle flere felter i en variabel !

Jeg har en html side med flere textfelter (forms), de bliver submittet til et asp script.

Scriptet skal samle ovenstående felter i en variabel eller ligende!

Hvordan ?
Avatar billede jgc Nybegynder
03. maj 1999 - 13:17 #1
Har du en eller flere forms på siden? Og hvad skal du gøre med din variabel.

Avatar billede ebdrup Nybegynder
03. maj 1999 - 13:38 #2
Dit spørgsmål er lidt uldent, der er da ingen idé i at samle flere felter i een variabel er der ? hvad skal du bruge det til ?
Vi skal have mere info. for at svare fornuftigt.
Avatar billede flemming Nybegynder
03. maj 1999 - 13:56 #3
Hej Kermit

Jeg tror jeg forstår dit spørgsmål ?
Lad os sige du har to filer. 1) Form.html med din html kode og 2) A.ASP som behandler formen.

Form.html:
<FORM METHOD="GET" ACTION="AKTION.ASP">
<INPUT TYPE="text" NAME="FELT1">
<INPUT TYPE="text" NAME="FELT2">
</FORM>

AKTION.ASP
strVariabel = Request.QueryString("FELT1") + Request.QueryString("FELT2")

Alternativt kan du få hele den streng som bruger sender til A.ASP med følgende kommando:

Request.ServerVariables("QUERY_STRING")

Hvis strenge er URL encode (dvs den har  koder med % foran) skal du bruge følgende funtion til at decode strengen:

strForm = Server.HTMLEncode(Request.ServerVariables("QUERY_STRING")
)

I denne streng kan du nu finde værdierne af de to felter i vores form fra før som en lang streng, f.eks.:

"FELT1=blabla&FELT2=blablabla"
Avatar billede kermit Nybegynder
03. maj 1999 - 14:38 #4
Jeg skal bruge det til en mailingliste som jeg er ved at lave om!

Modtageren tilmelder sig på en hjemmeside ved at udfylde sin email og hvilke musik genrer han er interesseret i (tjeck boxes). Resultatet bliver gemt i db.

I mit administrations modul, som sender mail til de tilmeldte, har jeg så et text felt til hver enkel genre. De genrer som modtageren er tilmeldt samles så til et brev ud fra ovenstående text felter (i et loop)

Men jeg tror jeg kan bruge ovenstående!

Tak for hjælpen... Nu skal jeg lige teste det, så skal du nok få dine point!

Avatar billede kermit Nybegynder
03. maj 1999 - 17:10 #5
Nu har jeg prøvet mig frem og tilbage i et par timer og har fået det hele til at virke fint!

Tak for hjælpen
Avatar billede flemming Nybegynder
04. maj 1999 - 17:12 #6
Selv Tak

Flemming