Avatar billede dranzer Nybegynder
28. august 2006 - 17:52 Der er 1 løsning

Aktivering af demo version hjælp

Hejza. Jeg Har haft det her oppe før. :) Men der fik jeg ikke hjælp så jeg gav tråden op. Men nu kan jeg se at Bruger nielle her på Eksperten.dk har skrevet til mig og lave noget og det takker jeg jo for og beklager at jeg ikke fik svaret.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave det. Fordi når jeg åbner programmet så siger den at det er en demo også skriver den i Registreringsdatabasen. Og det skal den jo ik. Det skulle jo være sådan at man skrev i nøgle ind i en tekst box også trykket på aktiver også fik man og se om den ville aktiver.

Inde man aktiverdet den så skulle den komme med Du køre en demo version som den også gør. Har lidt brug for hjælp får ikke fejl. Min anden tråd er her. http://www.eksperten.dk/spm/716939

koden fra nielle :=)

Imports Microsoft.Win32

Public Class Form1

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        TjekForAktivering()

        AktiverProgram("716939")
    End Sub

    ' Tjek for aktivering

    Private Sub TjekForAktivering()
        Dim localMachineNøgle As RegistryKey = Registry.LocalMachine

        Dim aktiveringNøgle As RegistryKey = localMachineNøgle.OpenSubKey("SOFTWARE\nielle")

        If aktiveringNøgle Is Nothing Then
            DemoBesked()
        Else
            Dim aktiveringNøgleVærdi As String = aktiveringNøgle.GetValue("nøgle")
            If aktiveringNøgleVærdi Is Nothing Then
                DemoBesked()
            Else
                If Not ValiderAktivering(aktiveringNøgleVærdi) Then
                    DemoBesked()
                End If
    End Sub

    Private Function ValiderAktivering(ByVal nøgleVærdi As String) As Boolean
        If nøgleVærdi = "716939" Then
            Return True
        Else
            Return False
        End If
    End Function

    Private Sub DemoBesked()
        MessageBox.Show("Du køre en demo version")
    End Sub

    ' Opret aktivering

    Private Sub AktiverProgram(ByVal nøgleVærdi As String)
        Dim localMachineNøgle As RegistryKey = Registry.LocalMachine

        Dim softwareNøgle As RegistryKey = localMachineNøgle.OpenSubKey("SOFTWARE", True)
        Dim aktiveringNøgle As RegistryKey = softwareNøgle.CreateSubKey("nielle")

        aktiveringNøgle.SetValue("nøgle", nøgleVærdi)
    End Sub

End Class
Avatar billede dranzer Nybegynder
28. august 2006 - 21:07 #1
Lukker denne tråd og laver en ny med fler point ;)