Avatar billede hojhus Nybegynder
28. august 2006 - 15:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Win XP , kan ikke starte op

Da jeg imorges startede op, fik jeg beskeden :
<windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe , filen mangler eller er beskadiget ! Efter at have slukket og prøvet igen (og isat genindlæsningsCD) står den bare og "leder" men starter ikke op.
HJÆLP .. hvad gør jeg ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
28. august 2006 - 15:17 #1
Prøv at tjekke denne thread:
http://www.ozzu.com/ftopic24580.html
Avatar billede hldc Nybegynder
28. august 2006 - 15:21 #2
Missing or corrupt ntoskrnl.exe file

If the ntoskrnl.exe file is corrupt or missing this can also generate the error. To restore this file follow the below steps.

Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.
Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.
In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.
Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.
Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.
Type exit to reboot the computer.
Avatar billede hojhus Nybegynder
28. august 2006 - 15:40 #3
Nu har jeg problemer nok med at følge computersprog på Dansk ;o) .. såeh, hvis en venligst vil prøve at beskrive hvad jeg skal gøre på DANSK. Jeg har kun en recovery CD - og ikke en Microsoft XP CD.

Venligst
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2006 - 15:55 #4
En almendelig Recovery, plejer at kunne lave en "repair"
<http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4>
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2006 - 15:57 #5
Du skal ned til 4. Og det er på dansk.
Avatar billede hojhus Nybegynder
28. august 2006 - 22:57 #6
Hmmm .. ja nu opdager jeg at koden til min recovery cd, den har jeg ikke. Hvad gør man så lige ? Det er en brugt computer jeg har købt for et par år siden, Amitech.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2006 - 23:39 #7
Du kan downloade Keyfinder, den kan finde nøglen på din PC:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede tribalroots Nybegynder
29. august 2006 - 11:50 #8
Kan han køre den hvis XP ikke starter op!?!

hojhus -> kan den starte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 12:01 #9
tribalroots - Næh det kan han jo ikke, det var en bommert.

hojhus - Har du set bag på og under din PC, efter nøglen?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
29. august 2006 - 12:36 #10
The human condition! :D
Avatar billede hojhus Nybegynder
29. august 2006 - 16:26 #11
Der er ingen kode nogen steder :(  ..  Aner ikke hvad jeg skal gøre !?
Avatar billede hojhus Nybegynder
29. august 2006 - 16:29 #12
For et par uger siden udskrev jeg mange sider fra Sisoft Sandra Lite, kunne det tænkes at koden er der imellem ? Har kigget ca. ½ delen igennem, men synes ikke jeg kan se noget der ligner. (Er 5 x 5 tal ikke ?)
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 16:39 #13
Jeg ved det ikke. Men det er mulig, at du kan starte din HD op i en anden PC,
det skal være som master. Den vil ikke kunne køre ordentligt, men hvis du bare
kan åbne window, kan du bruge keyfinder.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 16:40 #14
Har du prøvet, at starte op i fejlsikker tilstand?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
29. august 2006 - 21:01 #15
Er ikke sikker, men tror ikke du finder din key med Sandra!

Hvis du ikke kan starte op i fejlsikret tilstand, så prøv, som gotfred nævner, smid hdd'en  i en anden maskine og prøv med keyfinder der!
Avatar billede hojhus Nybegynder
29. august 2006 - 21:49 #16
Er gået i BIOS og valgt "failsafe" .., nu starter den op, men der sker ingenting. Skrivebord er som før men kan ikke bruge mus eller tastatur.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2006 - 16:51 #17
Er USB sat til i bios? Prøv med  alm. "gammeldags" mus/keyboard.
Avatar billede hojhus Nybegynder
31. august 2006 - 17:31 #18
Fik den til at reparere i fejlsikker, men der blev ved med at være noget galt. Har måttet tilkalde professionel hjælp :( .. æv, men prøvede da.