Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
27. august 2006 - 16:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DisplayCurrentPage kan ikke findes i namespace

Jeg har et GridView, hvor jeg gerne vil kunne skifte side.

Her http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.gridview.pageindexchanged.aspx er beskrevet, hvordan man gør og jeg har gjort følgende:

1/ Indsat en onpageindexchanged="gvOrdliste_PageIndexChange" i mit GridViews tags
2/ Angivet Imports System.Web.UI.WebControls i min .aspx.vb side
3/ Skrevet den angivne kode ind:

Private Sub gvOrdliste_PageIndexChange(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
' Call a helper method to display the current page number
' when the user navigates to a different page.
DisplayCurrentPage()
End Sub

og her er problemet: den giver fejl på DisplayCurrentPage() og meddeler

Error    1    Name 'DisplayCurrentPage' is not declared.

men DisplayCurrentPage skulle jo netop være medlem af System.Web.UI.WebControls?? Jeg er forvirret!!!
Avatar billede -psycho- Nybegynder
27. august 2006 - 17:09 #1
DisplayCurrentPage() er et funktions kald du har sikkert glemt at sætte

Sub DisplayCurrentPage()

    ' Calculate the current page number.
    Dim currentPage As Integer = CustomersGridView.PageIndex + 1

    ' Display the current page number.
    Message.Text = "Page " & currentPage.ToString() & " of " & _
      CustomersGridView.PageCount.ToString() & "."

  End Sub

ind (Kopieret fra det link du har skrevet)
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
28. august 2006 - 18:34 #2
Ups - det gør den da også.

Men iøvrigt omhandler det jo, hvordan man får VIST sidetallet, så jeg er jo helt gal på den. Jeg vil gerne tilføje funktionalitet, der får data i griddet til at skifte side - har du et bud på det? I .NET 1.1 skrev man

GridView.CurrentPageIndex = e.NewPageIndex

men det accepterer .NET 2.0 ikke.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. december 2010 - 16:19 #3
Jeg lukker denne grundet alder.