Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 12:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mysql_query

Hej

Nogen der kan hjælpe mig med denne query?

$query = mysql_query("SELECT *, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:%i') as date FROM topic, users WHERE topic.forum_id = '".$id."' AND users.id = topic.user_id ORDER BY topic.id DESC LIMIT $show_from, $page_limit") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
    echo $row['id'].'<br />';
}

Den udskriver 3 id's som den skal, men ved allesammen skriver den 1.

//FutureBB
Avatar billede thephpman Nybegynder
27. august 2006 - 13:27 #1
$query = mysql_query("SELECT *, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:%i') as date FROM topic, users WHERE topic.forum_id = '"$id"' AND users.id = topic.user_id ORDER BY topic.id DESC LIMIT $show_from, $page_limit") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query))
{
    echo $row['id'].'<br />';
}
Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 13:29 #2
Hvad har du lavet om? :D
Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 13:31 #3
Glemte at sige at de id's jeg skal bruge er fra: topic...
Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 15:32 #4
Det virker ikke: Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 15:42 #5
Hvordan med:

echo $row['topic.id'] . '<br />';
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 15:45 #6
... og ellers burde dette virke:

$sql =
"SELECT topic.id AS topicid*, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:%i') AS date
FROM topic, users
WHERE topic.forum_id = '" . $id . "' AND users.id = topic.user_id
ORDER BY topic.id DESC LIMIT $show_from,$page_limit";

$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query))
{
    echo $row['topicid'] . '<br />';
}
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 15:45 #7
Glemte et komma:

$sql =
"SELECT topic.id AS topicid, *, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:%i') AS date
FROM topic, users
WHERE topic.forum_id = '" . $id . "' AND users.id = topic.user_id
ORDER BY topic.id DESC LIMIT $show_from,$page_limit";
Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 15:52 #8
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '*, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:' at line 1
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 15:54 #9
Er det med SQL'en fra 27/08-2006 15:45:49 eller ...26?
Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 15:54 #10
fra 27/08-2006 15:45:49
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 15:56 #11
Ok, det kan da tænkes at den vil have *'en først:

$sql =
"SELECT *, topic.id AS topicid, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:%i') AS date
FROM topic, users
WHERE topic.forum_id = '" . $id . "' AND users.id = topic.user_id
ORDER BY topic.id DESC LIMIT $show_from,$page_limit";
Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 15:58 #12
Virker perfekt :)

Tak for hjælpen, smid et svar..
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 16:01 #13
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 16:02 #14
... du bør i øvrigt slet ikk bruge * - hellere nøjes med de felter du rent faktisk skal bruge i din while-løkke.
Avatar billede boost Nybegynder
27. august 2006 - 16:16 #15
Oki, så istedet for * så kan jeg hente de felter jeg skal bruge med?

topic.id AS topicid, topic.emne AS topicemne

Har også givet dig en karma. ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2006 - 16:30 #16
Nemlig :^)

Takker for point og takker for karma (Omend jeg er mere glad for dem når der også medfølger en slags begrundelse. Jeg er dog ligeglad med om de er anonyme eller ej. :^)