Avatar billede stone Forsker
18. november 1999 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

reservedelsnummer

et image som viser en splittegning af reservedele,ud for hver reservedel er der et tal f.eks 1-2-3-4 osv.

spørgsmålet er hvordan jeg får vist reservedelsnummer, når musen bevæger sig over 1-2-3-4.
(der er tale om 70 billeder)
Avatar billede chris13 Nybegynder
18. november 1999 - 13:28 #1
Måske kan du bruge "hint" funktionen ?
Avatar billede larsomania Nybegynder
18. november 1999 - 13:47 #2
Er hver enkelt tal for sig selv? Hvis du bruger 'OnMouseMove' event'en til at trigge et eller andet kunne det måske bruges? Skal alle 70 billeder vises i det samme billedfelt nedenunder eller noget? For så burde det være ret nemt at loade et billede ind der, der svarer til det tal musen bevæges hen over...
Avatar billede stone Forsker
18. november 1999 - 15:38 #3
jeg har 1 image hvor hver billede enkeltvis loades ind.
alle 70 billeder skal vises i det samme billedfelt
Avatar billede larsomania Nybegynder
18. november 1999 - 15:53 #4
OK.. Jammen..

Du kan kalde TImage.Picture.LoadFromFile (const FileName: string);

For at hente billedet ind. Så kan du i OnMouseMove bestemme hvor brugeren peger, og så loade det billeder, der passer til.
Avatar billede stone Forsker
18. november 1999 - 16:10 #5
jeg ved ikke helt hvad du mener.

man er nød til at fastlægge koordinaterne for, hvor numrene på de forskellige billeder er placeret.det vil sige at programmet skal vide hvad for et billed der er loadet ind.
Avatar billede tknudsen Nybegynder
19. november 1999 - 13:03 #6
du kan oprette 70 TLabels dynamisk i et array, placere som hvor du vil i runtime og så bruge larsomanias forslag med OnMouseMove og LoadFromFile. Eneste men er at du skal huske at lave OnMouseMove funktionen selv. I denne funktion skal du ud fra dit label array finde ud af hvilken label musen er over og så er det bare at loade billedet ind - evt fra et string array med stierne til de 70 billeder (?)!!
Avatar billede delphi Nybegynder
19. november 1999 - 15:33 #7
Jeg er lidt i tvivl om spørgsmålet:  Er der tale om Een fast tagning, som der så kan være 70 detail billeder til, eller er der tale om en række tegninger, der hver kan have 70 under billeder?

Har du iøvrigt overvejet istedet at benytte din browser, evt indlejret som automation object, og så bruge et HTML-clickable map (eller hvad nu sådan en størrelse hedder).  Billeder (bitmaps)på HTML sider har ihvertfald mulighed for at definere regioner, der kan være rektangulære, runde eller polygoner.  Hvis man trykker på en sådan region, vil man blive ført til en ny URL - der i dit tilfælde vil indeholde under tegningen.  Meget af dette kan styres af Delphi fx. ved brug af PageProducers mv.

NiP / Delphi
Avatar billede stone Forsker
19. november 1999 - 17:28 #8
delphi<<
der er tale om 70 billeder,som man kun kan hente ind, en af gangen.hver tegning
viser en splittegning af reservedelen.
reservedelen er så delt op i f.eks 20 tal.
når musen rammer et af disse tal skal reservedelsnummer vises.

brugen af html vil løse problemet, men det er ikke lige det jeg skal bruge.