Avatar billede Lasse Novice
26. august 2006 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor "Could not load"

Jeg har lavet en hjemmeside skrevet i ASP.NET 2.0. Jeg har udviklet en user control og lagt denne i en seperat dll. På debug serveren (hvor VS.NET er installeret) virker det fint.

Jeg kopierer nu råt alle filerne over (ikke precompiled version) til prod serveren. Der kommer nu en fejl:

Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load file or assembly 'Expertsys.Web.UI' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.

Source Error:

Line 1:  <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>
Line 2:
Line 3:  <%@ Register Assembly="Expertsys.Web.UI" Namespace="Expertsys.Web.UI.WebControls"
Line 4:      TagPrefix="Expertsys" %>
Line 5:

Source File: /expertsys2/Default.aspx    Line: 3

Assembly Load Trace: The following information can be helpful to determine why the assembly 'Expertsys.Web.UI' could not be loaded.

WRN: Assembly binding logging is turned OFF.
To enable assembly bind failure logging, set the registry value [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog] (DWORD) to 1.
Note: There is some performance penalty associated with assembly bind failure logging.
To turn this feature off, remove the registry value [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog].

Hvorfor og hvordan kan jeg løse dette? - Har søgt paa nettet. Der skrives at der skal rebuildes, men dette virker ikke. Jeg har checket at der i bin biblioteket findes Expertsys.Web.UI.dll filen. - alt OK!!!!

Desværre har jeg ikke adgang til prod server, da den bliver hostet udenfor min rækkevide.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. august 2006 - 19:42 #1
Måske er problemet at expertsys2 ikke er konfigureret som en applikation, hvilket du så kan gøre.
Ellers kan du lægge din dll-fil i bin-folderen i root.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. august 2006 - 19:42 #2
(du er 100 på at den server du lægger det ud på kører 2.0 på det aktuelle site ikke?)
Avatar billede Lasse Novice
26. august 2006 - 20:22 #3
Det virker!!! Dit forslag med at laegge bin ud i rod. Hvordan kan jeg goere saaledes at det virker under Expertsys2/bin istedet for bin?

Der kommer en anden fejl derefter, men det er sikkert samme problem. Den kan ikke finde en min sitemap fil.

Kommer desvaerre foerst tilbage mandag.
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. august 2006 - 21:18 #4
Du kan fikse det helt generelt ved at få konfigureret folderen op som en applikation på IIS'en.
Det skal gøres af din host, hvis du ikke selv har hands-on med serveren.
Mvh
Avatar billede Lasse Novice
24. januar 2007 - 21:30 #5
snepnet>> svar=>point
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. januar 2007 - 16:33 #6
Et svar kommer her :o)
Mvh