Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
26. august 2006 - 17:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

System.Web.UI.WebControls.Image med dynamisk position

Hej!

Er det muligt i C# at benytte denne control dynamisk og angive topleft eller noget tilsvarende dynamisk, vha. udtræk fra Database eller lign?

Jeg ønsker at man fra Databasen skal kunne flytte billederne afhængigt af årstider og lignende
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. august 2006 - 19:47 #1
Du kan gøre det ved at style den:
someImage.Style.Add(HtmlTextWriterStyle.Position, "absolute");
someImage.Style.Add(HtmlTextWriterStyle.Left, "100px");
someImage.Style.Add(HtmlTextWriterStyle.Top, "200px");
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 12:14 #2
Hej

Jeg får  følgende fejl meddelse, jeg benytter vs 2003

'System.Web.UI.HtmlTextWriterStyle' does not contain a definition for 'Position'

fejlen kommer i forbindelse med denne linje.
        HtmlTextWriterStyle.Position

Er det også muligt at angive Z-Index på ovenstående måde
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 12:19 #3
Ok - det er nok fordi du bruger asp.net 1.1 så.
Du kan bare indskrive det manuelt:
someImage.Style.Add("position", "absolute");
Og du kan gøre det samme med z-index (og hvad som helst andet for den sags skyld).
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 15:16 #4
Send et svar, jeg bruger følgende kode, men jeg får ikke noget billede frem!

                        System.Web.UI.WebControls.Image i = new System.Web.UI.WebControls.Image();
                        i.Width = Convert.ToInt32(reader["Width"].ToString());
                        i.Height = Convert.ToInt32(reader["Height"].ToString());
                        i.ImageUrl = "..\\Images\\Lokaler\\" + reader["Navn"].ToString();
                        i.Style.Add("position", "absolute");
                        i.Style.Add("left", reader["StartLeft"].ToString() + "px");
                        i.Style.Add("top", reader["StartTop"].ToString() + "px");
                        i.Visible = true;

Hvad gør jeg forkert !
aller felterne er fyldt ud
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 15:18 #5
min image url ser således ud.

@"..\Images\Lokaler\festsal1.jpg"
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 15:31 #6
Det er uhendsigtsmæssigt at du arbejder med filstier til dine billeder... brug sådan en her istedet:
i.ImageUrl = String.Format("~/Images/lokaler/", reader["navn"]);
Jeg kan ikke se at du indsætter billedet ... Hvordan gør du det?
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 15:35 #7
det gør jeg da heller ikke, muligvis derfor!

Derfor kom der ikke noget billede!

Jeg ændrede min image url som du foreslog og nu spiller det bare, send et svar og du får point!

Fortsat God Regn Søndag
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 15:46 #8
Et svar kommer her :o)
Og ja - hold da k... hvor det regner :oD
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 15:47 #9
Vejret er ikke til andet end at udvide sin horisont inden for asp.net
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 15:51 #10
Hehe :o)
Arbejder du med det til daglig - eller er det en studie/fritids ting?
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 15:52 #11
Og kan du for øvrigt se at få svinget noget 2.0 ind på æsken... 1.1 er jo forældet for 100 år siden ;o)
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 16:04 #12
hehe!

Det er ren fritid, med hensyn til asp.net!

Jeg har prøvet 2.0 men jeg synes at den er for besværlig med hensyn til at placere objektet direkte på den ønskede placering i design fase.

Tror faktisk du har hjulpet mig med det en gang.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 16:10 #13
men hvis jeg kan lave alle mine bokse og tekster dynamisk, tror jeg at jeg vil gå over på 2.0
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 16:14 #14
Du kan placere dem på samme måde som du kan i 2003 - det kræver bare at du sætter det op til det... Det er ikke default længere.
2.0 / VS2005 er på rigtig mange måder at foretrække, og der er nogle grundlæggende nye muligheder du lige så godt kan vende dig til så hurtigt som muligt (hvis jeg skulle komme med en anbefaling).
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
27. august 2006 - 16:17 #15
Jeg er altid åben over for muligheden, og vil da med det samme smide projektet ind i vs2005 og se hvordan det ser ud og så ellers bare komme igang.
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 17:55 #16
Sådan skal det være!
:o)
Mvh