Avatar billede net-meister Nybegynder
26. august 2006 - 17:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logon script der tildeler admin rettigheder

Hvordan laver jeg det så brugerne får admin rettigheder på deres egen computer, men selvfølgelig ikke hvis de logger på serveren?

Vh. Razz.
Avatar billede webcon Nybegynder
27. august 2006 - 17:26 #1
Jeg formoder du bruger AD.... så bør du lave en GPO med indholdet af en restricted group til administrator gruppen, hvor du tilmelder %USERNAME%, dette skal du naturligvist gøre på en OU hvor du har dine computere og ikke dine servere.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. september 2006 - 23:00 #2
Det du vil er at gøre nogle brugere til lokaladministrator på deres pc. Når de logger på domain er de stadig KUN lokaladmins.
Her er guiden fra MS til at tilføje en gruppe fra domain til lokaladmins - http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q320065
Avatar billede net-meister Nybegynder
19. september 2006 - 00:54 #3
Web