Avatar billede anders159 Nybegynder
25. august 2006 - 10:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

grundlæggende arkitektur

Hejsa

sidder med et rodet project, hvor jeg har en del nyuvikling der skal foregå i .NET.

mit problem er at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe det an.

jeg har en grundapplikation. til denne og til 3 webinterfaces skal der udvikles noget funktionalitet. Denne funktionalitet vil jeg gerne have lagt seperart, så den kan tilgå både fra de 3 webinterfaces og fra grundapplikationen.

har læst lit om d-com, men ved ikke om det er det rette her, eller om jeg over hovedet griber det rigtigt an.

vil også gerne høre lidt om folk der har erfaring med websider der skal supportere mere end 200.000 brugere.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2006 - 04:27 #1
så du har en Windows GUI app og 3 web app som skal dele noget funktionalitet

flere muligheder

1)  code share only

den fælles funktion er i nogle assemblies som alle 4 apps bruger

simpelt

3 tier

kan kun dele data via database

2)  runtime sharing af active component

4 tier

alle 4 apps kalde den fælles funktionalitet

mere komplekst men muliggør data deling i memory

2A) remoting
2B) web service
2C) DCOM

umiddelbart synes jeg ikke at web service giver meget mening i dit setup

dårlig performance for den mulighed at kunne kalde dem fra PHP eller Java
lyder ikke tiltalende

remoting er nemt

DCOM tilbyder nogle muligheder med transaktioner m.v. som du måske har brug for

begge performer fint
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2006 - 04:28 #2
med 200000 samtidige brugere skal du nok skalere web tier og det eventuelle app tier
horisontalt

hvilket igen giver visse problemer med delte data i memory
Avatar billede anders159 Nybegynder
13. september 2006 - 09:07 #3
Hej Arne.

har lige haft lidt ferie, derfor den lange svartid.

Jeg takker for dit svar men er stadig lidt i vildrede.
Noget af det du nævner er helt nyt land for mig:) så har du et par gode links må du gerne smide et par. og så lige et svar ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2006 - 02:31 #4
du skal nok være lidt mere præcis om hvad du savner links på

ovenstående dækker jo en pæn del af .NET server side programming
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2006 - 02:31 #5
og et svar