Avatar billede jens_bach Nybegynder
24. august 2006 - 22:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Syslog server klient

Hej ...

det eksempel på en client server app, er rigtig godt men hvis jeg vil lave det som syslog service. ?

hvordan laver man det så den kan modtage ca 500 beskeder i min...
så skal man jo ikke lave det med en connect!
hvodan laver man det så.?

ps. hvordan laver man klienten så den også kan sende beskeder af sted?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2006 - 04:19 #1
Åbne en connection, sende en besked og lukke igen er næppe super performance.

Så kan du enten holde connection åben eller skifte fra TCP til UDP.

Der er mig bekendt fin UDP support i .NET !

(kig f.eks. på UdpClient klassen)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2006 - 08:51 #2
Der vindes et rigtig godt værktøj til linux der hedder NetWox (som faktisk er en samling af flere elementer) dette værktøj kan fantastisk meget, bl.a være syslog client og server. Værktøjet er open source og ham der har programmeret det er en meget hjælpsom franskmand ved navn Laurent Constantin.

Du kunne downloade kildekoden og kikke og hvis der er noget du ikke lige forstår, så er jeg sikker på at Laurent vil hjælpe dig
Avatar billede jens_bach Nybegynder
28. august 2006 - 23:46 #3
hmm jeg har kikket lidt på rfc3164 (the bsd syslog protocol) og man skal åbne og lukke hver gang. :(
og jeg har fået det på plads ;)

takker
        Public Shared Sub Send(ByVal message As String, ByVal Facilities As Facilities, ByVal PriorityType As PriorityType, ByVal datetime As DateTime)
            Dim rawMsg As Byte()
            Dim strParams As String
            strParams = "<" & Facilities * 8 + PriorityType & "> " & message & datetime
            udp = New UdpClient(LOGHostname, 514)
            rawMsg = ascii.GetBytes(String.Concat(strParams))
            udp.Send(rawMsg, rawMsg.Length)
            udp.Close()
            udp = Nothing
            End Sub
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2006 - 00:34 #4
UDP holder ikke nogen state d.v.s. at der er ikke noger overhead ved
at lave et UdpClient objekt.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
29. august 2006 - 01:34 #5
;)
bare til info
jeg kan se jeg har lavet en fejl mht datetime og server mht rfc3164