Avatar billede palle1976 Nybegynder
24. august 2006 - 10:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tom body på html mail

Hej

Jeg har problemer med nogle mails vi modtager, hvor body er html. Der bliver vist en blank mail, men jeg kan se at der er fire felter i dokumenter med navnet "body". Nogle af dem indeholder html kode.

Er der nogen der ved hvordan jeg får løst dette problem, så vores Notes kan vise indholdet af disse mails ?
Avatar billede jogii Nybegynder
24. august 2006 - 10:33 #1
Hvilken version af Notes kører klienten?
Det er observeret før, og det skyldes vist nok noget "ukorent" HTML, som Notes HTML-viseren (PERWEB.NSF) ikke kan vise. Hvis du ser samme mail via iNotes (eller DWA, som det hedder nuomdags), så kan mailen læses.
Jeg har hørt at opgradering af Notes-klienten har løst lignende problemer. Derfor spørger jeg efter version. Nogle gange når man forwarder dem i Notes, så dukker beskeden også op ...

Helt konkret, hvor stammer disse mail fra? Jeg har hørt om problemer med diverse nyhedsbreve ... Har du en kilde?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
24. august 2006 - 10:52 #2
Jeg kører version 6.5.5 af Notes. Jeg har lige talt med afsenderen af mailen og han siger at mailen kommer fra Outlook. Vi har modtaget andre mails fra ham som vi godt kan læse og men der er et par stykker som er blanke. Fælles for de mails som er blanke er at der er fremhævet noget i teksten (fed skrift), det ændrer åbenbart noget i formatet...

Jeg har prøvet at forwarde mailen og det hjælper ikke noget. Jeg har også prøvet at ændre i den og gemme den igen, men også uden hjælp.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. august 2006 - 11:33 #3
Prøv under handlinger at aktivere "ViewPageSource". Den skulle gerne generere en ny mail med de originale MIME parts. Hvad siger den?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
24. august 2006 - 12:03 #4
Jeg kan ikke finde "ViewPageSource". Hvor finder jeg disse handlinger ?
Avatar billede jogii Nybegynder
24. august 2006 - 12:14 #5
Jeg ved ikke om den først kom med N7. Men den findes i handlingslisten, evt. med en danske oversættelse. Kan du ringe? det er nemmere at forklare ...
Avatar billede palle1976 Nybegynder
24. august 2006 - 13:29 #6
ja jeg vil meget gerne ringe, hvad er dit nummer ?
Avatar billede jogii Nybegynder
24. august 2006 - 14:02 #7
Du kan finde det via linkene på min profil :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
24. august 2006 - 14:19 #8
ViewPageSource er en agent der på et tidspunkt har forvildet sig ind i min postkasse:

Sub Initialize
    Dim s As New notessession
    Dim db As NotesDatabase
    Dim doc As notesdocument
    Set doc = s.Documentcontext
    Dim mime As notesmimeentity
    Dim nSuccess As Integer
    Dim uiws As New notesuiworkspace
    Dim docNew As notesdocument

    s.ConvertMIME = False ' Do not convert MIME to rich text|

    If Not(doc Is Nothing) Then
        Set db = s.CurrentDatabase
        Set docNew= New NotesDocument( db )
        docNew.form = "memo"
        Dim body As notesitem
  'Get the Body only
        Set body = doc.getfirstitem("body")
        If body.Type = MIME_PART Then
            Set mime = body.GetMimeEntity
            strMessage = walkmime(mime)
        Else
            strMessage = body.text
        End If
        docNew.Body = strMessage
  'Call docNew.save(True, False)
    End If
    s.ConvertMIME = True ' Restore conversion
    Call uiws.EditDocument( True, docNew )
End Sub

Function walkmime (mime As notesmimeentity) As String
    Dim mime2 As notesmimeentity
    walkmime = ""
    While Not (mime Is Nothing)

        walkmime = walkmime & Chr(10) _
        & mime.Headers & Chr(10) & Chr(13) _
        & "========== Message MIME Part ===============" & Chr(10) & Chr(13) _
        & mime.ContentAsText

'get first child:
        Set mime2 = mime.GetFirstChildEntity

'none? then get next sibling
        If mime2 Is Nothing Then
            Set mime2 = mime.GetNextSibling
        End If

'none? then get aunt/uncle :
        If mime2 Is Nothing Then
            Set mime2 = mime.GetParentEntity
            If Not (mime2 Is Nothing) Then
                Set mime2 = mime2.GetNextSibling
            End If

        Set mime = mime2
    Wend
End Function
Avatar billede palle1976 Nybegynder
28. september 2006 - 13:12 #9
Jeg har ikke fundet en løsning på dette problem, men har IBM på sagen. Men da jeg har overgivet sagen til andre i min afdeling bliver det ikke mig der finder en løsning på problemet.

Jeg vil dog gerne give points til jogii, da han har brugt en del tid på at hjælpe mig. Så hvis du smider et svar kommer der lidt points.
Avatar billede jogii Nybegynder
28. september 2006 - 16:02 #10
Palle, nåede jeg at fortælle dig om den indbyggede visning?
Når du står i et htmlmemo, vælger View -> Show -> PageSource?
Nå jo, det gjorde jeg vistnok :-)
Avatar billede palle1976 Nybegynder
28. september 2006 - 18:26 #11
Ja den kender jeg godt. Fejlen ligger i at der er blevet genereret noget html/css som Notes ikke kan fortolke. Men hvorfor og hvordan det skal løses vil jeg overlade til IBM.