Avatar billede rytme_1 Nybegynder
24. august 2006 - 09:41 Der er 8 kommentarer

Ændre parent for et panel ifm. tilføjelse af ny tabControl

Hej.
Jeg ønsker, at indsætte et nyt panel i min allerede eksiterende form. Jeg vil altså gerne "indskyde" et panel imellem to allerede eksiterende panels eller andre lignende controller.

Eksempel:
Jeg har en form med panel A nederst, der ikke indeholder nogen kontroller. På panel A ligger jeg nu 2 kontroller (label og en textBox). Nu vil jeg istedet gerne have en TabControl som "nederste" lag, og på en af tabcontrollens tabpage, vil jeg have mit allerede eksisterende panel A. Jeg kunne derfor godt tænke mig at kunne klare dette med at sætte parents på hhv. TabControl og Panel A
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. august 2006 - 11:13 #1
Vil tro du kan gøre sådan her. Kræver dog nok lidt justering af kontrollerne.
TabControl tb = new TabControl();
TabPage tp1 = new TabPage("Tab 1");
TabPage tp2 = new TabPage("Tab 2");
tb.Controls.Add(tp1);
tb.Controls.Add(tp2);
tp1.Controls.Add(panel1);
this.Controls.Add(tb);
Avatar billede rytme_1 Nybegynder
24. august 2006 - 11:45 #2
Ja, det ser ud til at virke !

Blot ville jeg gerne kunne undgå at rette i autogenereret kode.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. august 2006 - 17:21 #3
Hvad mener du med rette i autogenereret kode?
Avatar billede rytme_1 Nybegynder
24. august 2006 - 21:06 #4
Jeg mener, at når jeg efterfølgende finder ud af at jeg ønsker at "indsætte" en tabControl, mener jeg det gøres i den kode, som .Net (C#) genererer, for at få rettelsen til at slå igennem i designeren også.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. august 2006 - 21:35 #5
Det er altså ikke under runtime du ønsker at tilføre en TabControl?
Avatar billede rytme_1 Nybegynder
25. august 2006 - 06:02 #6
Nej, det er som en slags efterrationalisering, at jeg finder ud af, at det vil være hensigts mæssigt, at få en ekstra tabcontrol (eller andet), tilføjet i min form/User control.
Jeg har pt. tilføjet det i den autogenerede kode, og det ser ud til at virke, men som jeg skrev tidligere vil jeg helst undgå at rette her.
Alternativt til dette er tilsyneladende, at Cut'e panelet med indhold, og paste til en midlertidig form, indsætte tabcontrollen, og paste panelet tilbage på tabcontrollen.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. august 2006 - 06:47 #7
Ellers kan du blot ligge TabControl'en oven på panelet, højreklikke og vælge "Send to back". Så flytter du panelet lidt til siden, og tilbage igen, og det vil have placering i Taben.
Avatar billede rytme_1 Nybegynder
25. august 2006 - 09:03 #8
Ja, det var bedre. Det var det jeg efterlyste. Tak.
Du får point.