Avatar billede kwudo Nybegynder
23. august 2006 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Funktion mail, på Apache.

Godaften alle sammen :-)

Jeg har fået installeret Apache 2.0 og PHP 4.4.2 på min computer, og har fået åbnet for port 80 så den nu er offentlig min server.

Men har et problem, har lavet en mailformular og når jeg trykker send opstår følgene fejl:

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\Apache2\htdocs\index.php on line 43

har prøvet at åbne for port 25 i routeren som jeg køre på.
Men det virker stadig ikke.

Hvordan løser man dette problem?

M.V.H.
Rasmus Kjeldsen
- Fortsat god aften.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. august 2006 - 21:48 #1
Du har ingen mailserver kørende på din maskine, så du skal ændre din php.ini til at pege på din udbyders SMTP server. Åbn filen og søg efter smtp, så skulle du komme direkte til det - du skal ændre der hvor der står localhost.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 08:56 #2
find dette i din php.ini der ved standard install ligger i c:\windows

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. august 2006 - 09:02 #3
altså nu har jeg jo tdc bredbånd, er det så der den skal pege til?
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. august 2006 - 09:06 #4
Og hvordan skal den pege der over til, er det nok bare og skrive:

http://mail.tdconline.dk/

f.x.

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = http://mail.tdconline.dk/
smtp_port = 25

eller hvordan skal det gøres :-)?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. august 2006 - 10:30 #5
Nej, den skal pege på den SMTP srever din udbyder benytter. I dit tilfælde er det smtp.mail.dk.
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. august 2006 - 11:17 #6
Tak!

Smid svar, hvis du vil have point pidgeot har fået det til at virke :-)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. august 2006 - 16:44 #7
Værsgo :)