Avatar billede nemitz Nybegynder
23. august 2006 - 16:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Shell script til ændring af modification data

Hejsa eksperter

Arbejder på en grafisk virksomhed hvor vi har fået brug for at ændre ændringsdatoen på alle vore filer (og det er en del)
Vi har derfor brug for et script der recursivt kan gennemløbe alle mapper under en given start mappe og ændre ændringsdatoen på filer i disse.

Dette er kun en del af problemet, men det ville være en stor hjælp om nogen kunne slynge noget ekspertise af sig.

pft
Thomas
Avatar billede signout Nybegynder
23. august 2006 - 17:32 #1
Stil dig i det øverste dir der skal ændres for

sh
for f in `find .`
do
touch -m -t 200603050709 $f
done

Det vil sætte modification time til 5 marts 2006 kl 0709 for alle filerne
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2006 - 17:33 #2
utestet:

find /somewhere -exec touch -m {} \;
Avatar billede hotsupport Nybegynder
06. september 2006 - 21:53 #3
Dav,

Jeg er Thomas' kollega. Det er egentlig mig der skal bruge scriptet (jeg havde bare ikke lige et login...)

Jeg præciserer lidt:
-jeg vil helst bruge bash
-vi vil læse en timestamp fra en fil og 'touch' denne timestamp på en fil med samme navn, et directory over
Eks:
/Volumes/test/filen.txt
/Volumes/test/filen/.HSResource/filen.txt

Vi vil læse timestamp fra filen i 2. linie, og touche denne på filen i 1. linie...

/hotsupport (wannabe)
Avatar billede hotsupport Nybegynder
10. september 2006 - 10:01 #4
Halløj,

Er der nogen der lige kigger på min sidste kommentar?

pf tak
Avatar billede signout Nybegynder
10. september 2006 - 17:12 #5
Det håber jeg sandelig ikke.
Opgaven er besvaret, blot ikke godkendt.
Din tilføjelse bør i stedet oprettes som et nyt spørgsmål.