Avatar billede djtj Novice
23. august 2006 - 12:43 Der er 2 kommentarer

Installation af printer

Hej

Jeg har ikke rodet meget med VBscribt men har siddet og fedte med lidt - men syntes ikke rigtig det spiller.

Jeg har brug for et script som kan følgende:
- oprette én TCP/IP printerport
- installere en printerdriver

Når scriptet er kørt skal printeren være tilgængelig for alle brugere.

Scriptet må meget gerne kunne konfigurere hvordan printerdriveren er sat op - men det er sekundær.

Der er tale om en Windows XP computer.

Så hvis du har et script der kan håndtere dette - så skriv venligst...

På forhånd mange tak.
Avatar billede medions Nybegynder
23. august 2006 - 12:51 #1
Fx. sådan her:

'  VBScript. Rune Nielsen 21 September 2004.

'  Tilføjelse af printere
' ******************************

Dim net
Set net = CreateObject("WScript.Network")
net.AddWindowsPrinterConnection "\\nt4srv1\CSBLL", "CSBLL"

//>Rune
Avatar billede djtj Novice
23. august 2006 - 15:09 #2
Nej - det dur desværre ikke.

Det som scriptet skal gøre er, at installere en printer som er tilslutte direkte til netværket. Dvs. den kører ikke ikke igennem nogen windows server. Windows XP skal selv forbinde direkte til ip-adressen. Derfor den skal oprette en standard TCP/IP port og samtidig have fortalte hvilke driver der skal benyttes.