Avatar billede brian-johansen Nybegynder
23. august 2006 - 02:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med timer contol atlas

Hej,
Jeg har lavet en control, der visser nogle forskellige billeder, med et interval på 5 sek, via en atlas timercontrol.

Ideen er  at den skal gøre noget forskelligt alt efter hvad der kommer ind.
Det skal sige at det er en imagebutton der viser billederne.

Problemet er bare når jeg laver et event på knapperne så er der ingen ting der virker andet end Response.redirect

Er der nogen der ved hvad der går galt ?

Mvh Brian

Lidt Kode:

  protected void banner_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
    {

        if (ad1[z].img == null )
        {

            Response.Write("Hej");
        }
        else if (ad1[z].img == "")
        {
            Response.Write("Hej");
        }
        else
        {

            Response.Redirect(ad1[z].img);
        }

<cc2:TimerControl ID="TimerControl1" Interval="5000" runat="server">
<cc1:UpdatePanel ID="UpdatePanel1"  runat="server">
    <ContentTemplate>
<table>
<tr height="126">
<td><asp:ImageButton ID=banner  runat="server" Width="126" OnClick="banner_Click" /></td>

</tr>
<tr height="11"></tr>

<tr height="126">
<asp:ImageButton ID=banner1 runat="server" Width="126" OnClick="banner1_Click" />
</tr>
</table>

    </ContentTemplate>
</cc1:UpdatePanel>
</cc2:TimerControl>
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. august 2006 - 10:46 #1
Problemet må være at du bruger atlas. Når der bruges AJAX postbacks vil jeg tro at almindelige controls der ikke er atlas controls skal tvinges til at opdatere. Har atlas ikke en imagebutton control?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. august 2006 - 01:17 #2
Lige for nysgerrighedsskyld, hvad er ad1[z].img så får en ting? En url? eller vil du slå den op i den metode udfra ad1[z].img?

Du burde måske kigge lidt på at kaste din sender som en ImageButton...

ImageButton ib = (ImageButton)sender;

Og så arbejde videre herfra.. jeg kan nemlig ikke rigtig se hvor ad1[z].img kommer ind i funktionen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. august 2006 - 20:23 #3
Problemet er vel bare at ad1[z].image er null eller "".
Umiddelbart ser det også ud som om det er en helt almindelig klassevariabel du har der... Er det tilfældet? - og hvis det er, hvordan gemmer du den så mellem postbacks?
Mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. august 2006 - 22:28 #4
Ja naturligvis er ad1[z].image null, det er ret logisk i og med det bliver klikket på en knap som fyrer en event af. Det er derfor sender lige skal oversættes ;-)
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
28. august 2006 - 00:51 #5
janus_007: ad1[z].img er imagebutton's imageurl, mens ad1[z].url er det link hvor personen skal sendes hen.

Dette virker også fint nok, men det er fordi det er ikke altid at den skal omdiagerer folk, hvis detsom kommer ind enten er null eller # så skal den den køre et javascript og det er her det går galt. Men det virker som om alt der ikke er en response.redirect ikke virker, for jeg kan ikke engang lave en response.write når det er.

mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:02 #6
Lukker