Avatar billede pede123 Nybegynder
22. august 2006 - 19:48 Der er 11 kommentarer

Lyd-Problemer

Hej !
Har lige fået nyt bundkort, og da jeg jeg prøvede at installere det onboard lydkort sagde den:
"Driver-filerne til din lydenhed understøtter ikke din computers hardware."
Og den kan ikke afspille nogen sange.
Bundkortet er et 'ASUS - P5VDC-X'.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2006 - 20:24 #1
Du har vel installeret fra den CD, som fulgte med bundkortet?
Avatar billede pede123 Nybegynder
22. august 2006 - 20:47 #2
Jo , selfølgelig.
Har også prøvet at hente en ny fra hjemmesiden.
Det hjalp ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2006 - 21:37 #3
Det lyder sgu da underligt. Computerens hardware, i den forbindelse, er jo netop
dit nye motherboard. Jeg har også haft Asus og problemer med lyden, dog ikke med
driverne. Andre, her på E., har fortalt noget tilsvarende. Hos Zitech, fik jeg
fortalt, at de havde mange Asus bundkort, med fejl, og jeg har hørt, at Asus ikke
er en helt god kvalitet - på grund af de mange fejl.
Du kan få byttet dit kort når det er nyt. Jeg gad ikke, at skille computeren af,
så jeg købte et PCI lydkort, og det kørte som det skulle. Det kan du jo også gøre,
hvis du heller ikke gider skille din computer. men der er godt nok surt.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2006 - 21:45 #4
Avatar billede pede123 Nybegynder
22. august 2006 - 22:00 #5
Arhg..
Jamen det koster jo.
Men det kan da være jeg får brug for det.
Men det er et helt nyt kort. Har lige modtaget det idag.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2006 - 23:46 #6
Er bundkortet i uorden, så kontakt straks forhandleren. Du har helt klart ret
til, at få det ombyttet, medmindrer, han har en forklaring, og kan afhjælpe dit
problem.
Avatar billede pede123 Nybegynder
23. august 2006 - 06:59 #7
Kan prøve at kontakte forhandleren.
Hvis han så ikke kan hjælpe på mit problem,
så må jeg få et nyt.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. august 2006 - 20:21 #8
Jeg kan fortælle dig noget tragikomisk. Nu har jeg fået lydproblemer. Rigtigt
alvorligt. Lyden er begyndt at "snorre" eller vibrere. Jeg har prøvet, med et
andet lydkort, med samme dårlige resultat. Så det må være noget af hardwaren
som generer forvrængningen, og jeg aner ikke hvad.
Avatar billede pede123 Nybegynder
23. august 2006 - 20:25 #9
Øv.
Ja det var da et sammentræf.
Men jeg tror bare jeg køber et lydkort.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. august 2006 - 20:38 #10
Det forstår jeg godt, det er surt, at skulle skille hele computere.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 02:31 #11
Vil lige fortælle dig, at jeg selv fandt ud af mit lydproblem. Når jeg tog DVD
drevet fra, var lyden i orden. Det viste sig, at det kom fra kablet, som så bare
skulle skiftes. Herligt. :)