Avatar billede glenn_p Nybegynder
22. august 2006 - 17:03 Der er 8 kommentarer

Web.config. fejl i connectionStrings

Jeg tror jeg har en fejl i min Connectionstring i min Web.Config. Jeg er ny i ASP.NET og kan derfor ikke finde fejlen.

Hilsen Glenn

<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration>
  <connectionStrings>
    <add name="connectionString" connectionString = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=xxx.surftown.dk; DATABASE=xxxxxx; UID=xxxxxx; PWD=xxxxxx"/>
    </connectionStrings>
    <system.web>
        <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.
        -->
        <compilation debug="false" />
        <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
        <authentication mode="Windows" />
        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="GenericErrorPage.htm">
            <error statusCode="403" redirect="NoAccess.htm" />
            <error statusCode="404" redirect="FileNotFound.htm" />
        </customErrors>
        -->
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 17:32 #1
Er du sikker på at du skal bruge ODBC?
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 17:33 #2
De skriver faktisk specifikt derude at du ikke kan bruge det (ODBC).
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 17:34 #3
Er det en sql server du har derude eller?
MVh
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 17:36 #4
http://www.connectionstrings.com/ er altid et godt sted at kigge hvad den slags angår.
Mvh
Avatar billede glenn_p Nybegynder
22. august 2006 - 18:03 #5
Det kan godt være at jeg ikke kan bruge ODBC, men hvad skal jeg så bruge? Har kigget på http://www.connectionstrings.com/ men er ikke helt sikker på hvordan min connection skal se ud. Har også kontaktet Surftown som henviste mig til experter på nettet.
Avatar billede glenn_p Nybegynder
22. august 2006 - 18:03 #6
det er en MSSQL db jeg har!
Avatar billede glenn_p Nybegynder
22. august 2006 - 18:06 #7
Skal den så se sådan ud?

  <connectionStrings>
    <add name="connectionString" connectionString = "SERVER=xxx.surftown.dk; DATABASE=xxxxxx; UID=xxxxxx; PWD=xxxxxx"/>
    </connectionStrings>
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 19:05 #8
Ja - eller sådan her:
Data Source=xxx;Initial Catalog=xxx;User Id=xxx;Password=xxx;
Mvh