Avatar billede fredeboss Nybegynder
22. august 2006 - 14:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tween klassen og stopinterval

Hej Alle

Jeg har været så dum at bruge macromedias egne tweens da det i starten var lettere..... Men jeg har læst i koden for tweenklassen og fundet ud af at den bruger setinterval og ikke onEnterFrames :( Det vil sige at når man sletter det movieclip der skal tweenes og opretter et med samme navn tweener intervalfunktionen glad videre!! Jeg kan ikke finde den funktion i tweenklassen der hedder killme() hvilket ville være meget belejligt! Er der nogen der har en løsning på dette problem?
Avatar billede fredeboss Nybegynder
22. august 2006 - 14:44 #1
Hvis nogen får lyst til at læse i tween klassen lægger den her C:\Programmer\Macromedia\Flash 8\en\First Run\Classes\mx\transitions
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 14:45 #2
stop()?
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 14:45 #3
Og det er ikke spor dumt at bruge den indbyggede tweenklasse - man skal bare sørge for at rydde pænt op efter sig som man jo altid bør. :)
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 14:46 #4
Signed:

--
Morten Barklund - mx.transitions.Tween-user
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 14:46 #5
:)
Avatar billede fredeboss Nybegynder
22. august 2006 - 14:59 #6
Fedt det var lige netop den funktion jeg ledte efter! Det er sjovt at den ikke står i api'en :) Men points til dig
Avatar billede fredeboss Nybegynder
22. august 2006 - 15:02 #7
Men kommentar: Er det ikke lidt dumt at lave deres tweens som intervalfunktioner! Kan ikke se pointen :)
Avatar billede fredeboss Nybegynder
22. august 2006 - 15:07 #8
Bare send et svar så skal jeg nok give dig points :)
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 15:11 #9
Hvordan skulle man ellers kunne lave et smooth tween i en film med en framerate på 6FPS? setInterval benyttes ganske meget :) Og tweens er jo ikke kun til x og y på movieclips. Den kan benyttes til alt. For eksempel blur-effekt, lyd-volume og tilsvarende...
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 15:14 #10
Og et svar :)
Avatar billede fredeboss Nybegynder
22. august 2006 - 15:14 #11
Ja men den er ikke særligt præcis og tager effekt af fps alligevel! Har prøvet at lave en lyd sampler og måtte opgive :) Men den er måske mere præcis en onEnterFrame :)
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 15:35 #12
Det kan du tro. Ja, den er påvirket af onEnterFrame, men det kan lave meget blødere overgange end onEnterFrame. Opløsningen på setInterval er cirka 10 gange højere end enterFrame :)
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 15:35 #13
Og tark for points :)
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 15:36 #14
Derudover, hvis det skulle laves som enterframe, hvad skulle det så være en enterframe på? Objektet der hører til? Ikke alle objekter har enterframes (kun movieclips), og hvad hvis man ville have to tweens på samme movieclip? setInterval er den eneste implementation, der giver mening IMHO :)
Avatar billede fredeboss Nybegynder
22. august 2006 - 15:40 #15
Det har du ret i.. Jeg tror faktisk samtidig at jeg har fået løst et andet problem klassedesignmæssigt så du burde jo få nogle flerer points :D
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 15:55 #16
Well, 200 er mere end rigeligt for at sige "stop()" :)