Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 11:11 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Dato problem - vender dato ved update

Hej

Jeg har en formviw control hvor jeg har en dato i, mit problem er den vender dato ved update.. i hvilken event skal jeg fyre min metode af så den bibeholder samme datoformat..
Ved godt det er et generelt problem med datoer der vendes - måske det også kan løses med en codepage eller lign.. håber der er en med et svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 12:08 #1
hvis du bruger sql server kan du gøre det med sql.
UPDATE Tabel SET Dato=CONVERT(DateTime, '07-19-2006 11:00:00', 105) og du kan gøre det på samme måde når de skal ud

SELECT CONVERT(DateTime, '07-19-2006 11:00:00', 105) as DATO

105 bestemmer output format
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 12:12 #2
hej chaos

problemet er jeg bruger et formview , og her benyttes en updateCommand, hvor så vidt jeg kan se ikke er de store muligheder for costumizing :/ ? - så måske man skulle droppe formview og selv lave det fra bunden af - ved du om man kan sætte noget codepage eller lign ?

adminuser.UpdateCommand = "Update tblAdminUsers SET strName=@strName,strEmail=@strEmail,strPassword=@strPassword,dtmStart=@dtmStart,dtmExpire=@dtmExpire,fActive=@fActive WHERE (idAdminUser = @idAdminUser)";
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 12:28 #3
dminuser.UpdateCommand = "Update tblAdminUsers SET strName=@strName,strEmail=@strEmail,strPassword=@strPassword,dtmStart=CONVERT(DateTime, @dtmStart, 105),dtmExpire=@dtmExpire,fActive=@fActive WHERE (idAdminUser = @idAdminUser)";
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 13:02 #4
okay selvfølgelig :) - den der 105 , hvad står den for helt præcist.. noget link til en liste eller lign.. som det er nu får jeg nemlig også hh:mm:ss med, vil jeg også gerne slippe for..
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 13:08 #5
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 13:22 #6
ændrer datetime til smalldatetime
jeg var lige ved at finde den frem til dig da telefonen ringede.
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 13:28 #7
heh, okay :) - men stadig problemet med den viser 01-08-2006 00:00:00 , altså hele skidtet i min textbox..

send den næste som svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 13:29 #8
så laver du bare en convert på dit output.

svar :)
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 13:38 #9
okay , synes jeg bare er prøvet - hvis det nu skal være backend, hvilken event skal den så være i ? synes jeg har prøvet alt logisk , men hver gang ved load eller update viser den igen det hele.. virker fint når jeg vælger en date i min calendar (bruger nedenstående)

selve konverten ser vel ud i retning af denne -
Convert.ToDateTime(txtStartDate.Text).ToShortDateString();
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 14:10 #10
du skal ligge den i den sql som du henter ud.
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 14:32 #11
altså i min adminuser.SelectCommand ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 14:35 #12
ja :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 14:36 #13
det betyder selvfølgelig at du skal skrive de præcise felter. men det giver også bedre overblik over hvad data du henter ud.
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 14:37 #14
hmm.. prøvede jeg også , kan du give et ekspempel :)
synes ikke rigtigt ved at bruge den anden , at den så kan finde mit felt på siden efterfølgende..

så skal du nok slippe for flere pointløse spg :P
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 14:41 #15
Convert(smalldatetime,dtmStart,105) as dtmStart

noget i denne stil.. ingen fejl giver den , men stadig hele møget der kommer med :(
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 14:48 #16
hvordan ser din select ud ?
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 15:08 #17
adminuser.SelectCommand =
"SELECT idadminuser,strname,stremail,strpassword,Convert(smalldatetime,dtmStart,105) as dtmStart,dtmexpire,factive FROM [tblAdminUsers] where idadminuser =" + id;
Avatar billede ghost1 Nybegynder
21. august 2006 - 15:10 #18
tror måske problemet ligger et andet sted , for når jeg bare skriver værdien ud med en response.write får jeg den korte dato, men den vil bare ikke fjerne "time" når tekstboxen bliver sat lig værdien..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 20:35 #19
hvordan indsætter du datoen i textboxen ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. august 2006 - 20:37 #20
her er et eksempel hvordan man formaterer en dato i c#:
TextBox1.Text = DateTime.Now.ToString("dd / MM / yyyy");
Avatar billede ghost1 Nybegynder
22. august 2006 - 10:43 #21
yep kender den godt..

måden jeg gør det på er
TextBox txtStartDate = (TextBox)FormView1.FindControl("dtmStartTextBox");
txtStartDate.Text = DateTime.Now.ToString("dd / MM / yyyy");

men stadig samme output , altså med hele svineriet..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 11:04 #22
paste lige koden til dit formview