Avatar billede brokov Nybegynder
21. august 2006 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kompileringsfejl, forkert returtype. Hvorfor?

Jeg har et detailsview hvor jeg ved klik på insert knappen (OnC
lick) kalder en valideringsmetode jeg har lavet.
Metoden returnerer en bool afhængig af validereingens udfald. Efter hvad jeg har læst mig til, skulle et false stoppe den insert der er i gang, hvilket også er hvad jeg ønsker. Men ved kompilering får jeg Error    1    'bool CreateTrip.DetailsViewStatisticInfoCreate_ItemInserting(object, System.EventArgs)' har en forkert returtype    C:\Udvikling\ValidateTest\CreateTrip.aspx    100

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg får den fejl, og hvordan det kan afhjælpes, så jeg får den ønskede effekt?
Hvis det er nødvendigt, har jeg proppet de relevante dele sammen i følgende fil.
http://rapidshare.de/files/30190630/ValidateTest.rar.html
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. august 2006 - 17:03 #1
Nu ved jeg ikke helt hvad du har læst, men det er i hvert fald forkert.
ItemInserting eventet er baseret på en delegate der definerer returværdi void og to argumenter, så din eventhandler skal se sådan her ud:

protected void DetailsView1_ItemInserting(object sender, DetailsViewInsertEventArgs e)
{
}

Hvis du vil afbryde indsættelsen kan du gøre sådan her:
e.Cancel = true;

Mvh
Avatar billede brokov Nybegynder
22. august 2006 - 15:34 #2
Det var i forbindelse med et OnClick event jeg havde læst noget om at man kunne returnere en bool, og dermed stoppe insert,update osv.

Men nu virker det, og endda med en ItemInserting event som jeg egentlig prøvede allerførst. Og jeg kan se at problemet ligger i at jeg troede en simpel EventArgs ville være nok. Men opgaven blev løst og jeg lærte lidt mere, selv om det også betyder mere læsearbejde.
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 16:33 #3
Ok - fint at du fik det til at snurre... Vil du have et svar her så?
Mvh